شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ گردهمایی طلاب و فضلای کرمانشاهی مقیم قم

حوزه/ نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی گفت: گرانی بنزین بی تدبیری بود که انجام شد و رهبر معظم انقلاب، شخص خود را هزینه کردند تا قصه عراق در ایران رخ ندهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین حسینی کیا در جلسه طلاب و فضلای استان کرمانشاه که در نمازخانه مدرسه عالی دارالشفا برگزار شد، اظهار داشت: شرایط کشور، شرایط خاصی است و تحریم ها مشکلاتی را برای کشور بوجود آورده است؛ البته در کنار این مباحث، ناکارآمدی های مسئولان داخلی را نیز باید اضافه کرد.

وی ابراز داشت: یکی از راه هایی که دولت ها برای حل مشکلات بودجه ای خود ارائه می کنند، مسئله مالیات است که با بالارفتن مالیات، مشکلات مردم از این بیشتر خواهد شد.

نماینده مردم سنقر و کلیایی خاطرنشان ساخت: امروز بودجه کشور در وضعیت مناسبی قرار ندارد و مردم نیز با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می کنند و وضعیت طلاب و فضلا نیز بسیار نامناسب است و مسائل بسیاری در این موضوع به گوش ما رسیده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی کیا تصریح کرد: بالا رفتن قیمت بنزین سه مرتبه به مجلس شورای اسلامی آورده شد و هر سه مرتبه رد شد؛ چراکه اعتقاد بر این بود که تبعات سنگینی را برای مردم خواهد داشت؛ اما متأسفانه این دفعه یک شبه قیمتی را برای بنزین اعلام می کنند که شاهد چنین وضعیتی باشیم.

وی بیان داشت: بعد از دستگیری روح الله زم، مشخص شد که پنج هزار نفر برای او خبر می فرستادند و ما در چنین شرایطی در کشور قرار داریم.  

نماینده مردم سنقر و کلیایی اظهار داشت: امروز برجام ما برای کشوری همچون کره شمالی درس عبرت شده است و بنده این سخن را از معاون رئیس جمهوری کره شمالی در همان کشور شنیده ام؛ این کشور در اوج فقر قرار دارد؛ اما حواسش جمع است که داشته های خود را یکدفعه ارائه ندهد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی کیا ابراز داشت: گرانی بنزین بی تدبیری بود که انجام شد و رهبر معظم انقلاب، شخص خود را هزینه کردند تا قصه عراق در ایران رخ ندهد.

وی خاطرنشان ساخت: ایشان با فداکاری که انجام داد، امنیت را به کشور برگرداند و در همان روز مشکلات امنیتی ۲۰ شهر حل شد و فقط آشوب در پنج شهر باقی ماند.

نماینده مردم سنقر و کلیایی تصریح کرد: ما در پایان سال امسال، انتخابات مجلس شورای اسلامی را در پیش داریم که باید دقت و توجه زیادی بر روی آن شود؛ چراکه بالاخره پول های کثیف وارد این عرصه شده تا افراد خاص به صندلی های مجلس برسند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی کیا در بخش دیگر از سخنان خود بیان داشت: روحانیت امروز با تمام گرفتاری و مشکلات داخلی که دارد، مقبول مردم است؛ مردم در گذشته به عمامه احترام می گذاشتند و امروز به عالم دینی احترام می گذارند؛ لذا در این بخش هرچه حوزه سرمایه گذاری کند تا طلاب و فضلا بدرخشند، ظرفیت مناسبی خواهد بود.

وی اظهار داشت: طلاب و فضلا نباید نسبت به کرمانشاه بیگانه باشند؛ امروز نیازمند حضور مستمر و برنامه ریزی شده طلاب و روحانیون در منطقه هستیم تا بتوانیم از مشکلات موجود بکاهیم.

نماینده مردم سنقر و کلیایی ابراز داشت: امروز تغییر معادلات فرهنگی در منطقه کرمانشاه نگران کننده است و باید فکری برای آن کرد؛ همچنین مشکل بیکاری در استان نیز مشکلاتی را فراهم کرده است.

در ادامه سردار جاسمی، نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی به ایراد سخن پرداخت و گفت: استفاده از ظرفیت طلاب و فضلای کرمانشاهی از مباحثی است که باید برنامه ریزی بهتری برای آن شود تا بتوان از این فرصت استفاده کرد.

وی اظهار داشت: کرمانشاهی ها سهم بزرگی در تعلیم و تربیت نسل انقلاب اسلامی دارند و مایه مباهات و افتخار ما کرمانشاهی هاست که طلاب و فضلای ما در شهر مقدس قم حضور داشته و در حال تحصیل و تدریس می باشند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: امروز بیش از ۲۰۰ هزار نفر جوان تحصیل کرده بیکار در استان کرمانشاه داریم که مشکلاتی را به وجود آورده است.

سردار جاسمی خاطرنشان ساخت: نماینده مجلس شورای اسلامی پل ارتباطی میان مردم و مسئولین است و تلاش ما بر این است که با مردم ارتباط داشته و از مشکلات موجود بکاهیم.  

همچنین در ادامه، مهندس صفری، نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی نیز به ایراد سخن پرداخت و گفت: در ابتدای ورود به مجلس شورای اسلامی، به واگذاری ناعادلانه پالایشگاه کرمانشاه برخوردیم که اعتراضاتی انجام شد و وزیر مربوطه مورد سؤال قرار گرفت و در تاریخ دهم اردیبهشت ۹۸، به قوه قضائیه برای پیگیری ارائه شده است و منتظر اعلان نتیجه در این مورد هستیم.

وی ابراز داشت: کرمانشاه متأسفانه قریب به ۱۵ سال است که رتبه اول بیکاری را در کشور داشته و جزو استان های کمتر توسعه یافته می باشد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان ساخت: در بحث مالیات نیز متأسفانه علیرغم اینکه بازاریان و کسبه درآمد اندکی داشته اند، ۲۷ درصد باید مالیات پرداخت می کردند که با پیگیری هایی که انجام شد، پرداخت مالیات، ۱۸ درصد کاهش پیدا کرد و امروز ۹ درصد پرداخت می کنند.

مهندس صفری تصریح کرد: انتخاب افراد بومی و برجسته استان کرمانشاه برای مسئولیت های مختلف، از دیگر پیگیری هایی بوده است که از سوی مجمع نمایندگان استان کرمانشاه انجام شده است.

وی بیان داشت: پیگیری بندر خشک از دیگر پیگیری هایی بوده که انجام شده که یک هزار میلیارد تومان برای این بندر سرمایه گذاری خواهد شد و اشتغال خوبی نیز صورت خواهد گرفت.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: راه اندازی سامانه سردسیری از دیگر برنامه ها بوده است که طرح مطالعاتی آن انجام شده و منتظر تخصیص آب به این سامانه هستیم تا بتوانیم به کشاورزی منطقه کمک نماییم.

مهندس صفری ابراز داشت: پیگیری بازگشایی مرز خسروی از دیگر فعالیت ها بوده که سختی های بسیاری داشت و بحمدالله امسال قریب به ۱۶۰ هزار نفر از این مرز عبور کرده اند و هیچ مشکل امنیتی به وجود نیامد.

وی خاطرنشان ساخت: پیگیری و راه اندازی راه آهن کرمانشاه از دیگر فعالیت ها بوده که ۱۵۰ میلیارد تومان تخصیص دریافت شد و با حضور رئیس جمهور افتتاح شده است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پیگیری سهمیه تخصیص قیر، پیگیری سهمیه ۱۰۰ روستا برای طرح هادی، پیگیری اجرای تصفیه خانه آب شرب کرمانشاه، پیگیری مشکلات معیشتی بازنشستگان و همسان سازی حقوق آنان، پیگیری طرح و توسعه اشتغال روستایی، پیگیری مشکلات مالی تیم های ورزشی استان کرمانشاه، پیگیری مشکلات دانشجویان بومی در سایر استان ها، پیگیری مشکلات معیشتی فرهنگیان و ... از جمله فعالیت های مجمع نمایندگان استان کرمانشاه بوده است.

همچنین در این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین عبدی نماینده طلاب و فضلای کرمانشاه به طلاب و مهمانان جلسه خیرمقدم گفت.

حجت الاسلام سالمیان هم در این جلسه اظهار داشت: طلاب و فضلای استان کرمانشاه دارای ظرفیت هایی هستند که متأسفانه از فرصت و پتانسیل دوستان استفاده نشده است.

وی ابراز داشت: استان کرمانشاه متأسفانه در شهر مقدس قم هیچ جایگاهی ندارد و نیازمند است چنین فضایی مهیا شود تا بتوان برنامه های فرهنگی و معنوی برای مردم انجام داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha