جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام حسن منتظری

حوزه/ مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور گفت: جاهلیت مدرن دارای ویژگی های زیادی است در این دوران مردان به مردان و زنان نیز به زنان بسنده می‌کنند، معصیت رایج و کارهای حرام را خوب جلوه می‌دهند و فخرفروشی و برچیده شدن بساط امر به معروف و نهی از منکر از نشانه‌های جاهلیت مدرن می باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در کردستان، حجت الاسلام حسن منتظری، امروز در همایش «وحدت» که در شهرستان کامیاران برگزار گردید، اظهار داشت: مسئله وحدت در دین اسلام بسیار حیاتی و مهم است تا جایی که خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید که تقوا را رعایت کنید و حق تقوا و پرهیزگاری را ادا و توجه داشته باشید که راه پیروزی شما چنگ زدن به ریسمان الهی است.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور گفت: مسئله وحدت جهان اسلام، موضوعی با پیشینه بسیار قدیمی می باشد و بسیاری از بزرگان اسلام برای عملی شدن وحدت تلاش های بسیاری داشته اند.

این استاد حوزه علمیه بیان کرد: حیات انسان دارای دو بعد است که یکی از آنها حیات جاهلیت است، لذا پیامبر با مبعوث شدن خود مامور شد که انسان‌ها را از این جاهلیت خارج کند.

حجت الاسلام منتظری در ادامه سخنان خود افزود: خداوند پس از مبعوث شدن رسول اکرم صلی الله  علیه و آله  به ایشان فرمودند که ای پیامبر ما تو را نازل کردیم که مردم را از هوی و هوس و جاهلیت نجات دهی.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با اشاره به اینکه پیامبر (ص) منشا تمام برکات الهی بر جامعه بشریت می باشد، تاکید کرد: پیامبر اسلام به دور هر گونه خشونت، برتری جویی و... مسیر هدایت را به بشریت نشان داد و مشکلات و سختی ها را به جان خرید تا رسالتش را به درستی انجام دهد.

این استاد حوزه علمیه بیان کرد: حضرت علی علیه الاسلام می فرمایند که زمانی خواهد رسید که فقط رسم‌الخطی از قرآن می‌ماند و به آیات آن توجهی نخواهد شد، لذا می بینیم که در این زمان مساجد بسیار پر زرق و برق و بزرگ خواهند بود اما از هدایت خالی هستند.

حجت الاسلام منتظری در ادامه به ویژگی های جاهلیت مدرن بشر اشاره کرد و اظهار داشت: مردمان آن دوران از بدترین مردمان هستند که خالی از هدایت و سرشار از فتنه خواهند بود و هر کسی که از فتنه به دور باشد نیز به دورن فتنه خواهند کشید که این از نشانه‌های جاهلیت مدرن است.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور گفت: همچنین رسول اکرم (ص) درباره جاهلیت مدرن به سلمان فارسی می گویند که ای سلمان در جاهلیت مدرن کارهای ناپسند را شایسته جلوه می‌دهند و خیانت پیشه‌گان مورد وثوق و مردم امین خائن خوانده می‌شوند.

حجت الاسلام منتظری در پایان سخنان خود عنوان داشت: جاهلیت مدرن دارای ویژگی های زیادی است در این دوران مردان به مردان و زنان نیز به زنان بسنده می‌کنند، معصیت رایج و کارهای حرام را خوب جلوه می‌دهند و  فخرفروشی و برچیده شدن بساط امر به معروف و نهی از منکر از نشانه‌های جاهلیت مدرن می باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha