پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
محمدمهدی البیاتی وزیر سابق حقوق بشر عراق

حوزه/ وزیرسابق حقوق بشر عراق گفت: راهپیمایی مردمی حمایت از منّویات مقام معظم رهبری ابتکار ارزشمندی است که صف معترضین واقعی از اغتشاشگران و آشوبگران را از هم جدا می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، ‌ محمدمهدی البیاتی امروز طی سخنانی در جمع اساتید و پژوهشگران پژوهشگاه بین المللی المصطفی اظهار کرد: بیش از دو دهه است که مقام معظم رهبری از شبیخون فرهنگی و جنگ نرم برای همه ملت ها اسلامی و دوستداران انقلاب اسلامی سخن گفته اند و هر از گاهی با چنین اقدامات خرابکارانه ای با هدایت سرویس های اطلاعاتی آمریکا، انگلیس، رژیم صهیونیستی و دول عربی سرسپرده منطقه در کشورهای عراق، لبنان، سوریه و چند روز اخیر هم در ایران شاهد هستیم.

این کارشناس مسائل سیاسی و بین المللی افزود: هر بار دشمن بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بر علیه  ایران دسیسه ای کرد، با رهبری امام خامنه ای با شکست مواجه شد؛ اما بدان معنا نیست که خطر وجود ندارد؛ جنگ نرم پدیده ای طولانی است؛ همان طور که در لبنان اعتراضات را به این شکل پیش برد، بعد به عراق کشیده شد و طی روزهای گذشته در ایران نیز خود را نشان داد.

البیاتی ادامه داد: طی این روزها پدیده جنگ نرم که اعتراضات را تحت شعاع قرار داده با عنوان بنزین است در عراق بنزین ایرانی را گران می خریم، بنزین در عراق بعضاً تا لیتری ۱۲ هزار تومان و حتی بیشتر به فروش می رسد و در افغانستان تا ۱۵ هزار تومان باید هزینه پرداخت کرد. اینکه قیمت بنزین در کشوری مانند ایران که سالهاست مورد تحریم های ظالمانه غرب قرار دارد، چیز زیادی نیست مهم اینکه با نظر موافق سران نظام تحقق یافته است.

این فعال سیاسی کشور عراق تصریح کرد: اعتراضات بحق و مردمی در کشور پذیرفته است اما باید هوشیار بود که دشمن تلاش داشت روی موج اعتراضات سوار شود. به نظر می رسد محدود کردن اینترنت در عراق و ایران کاری حکیمانه ای بود.

وزیر سابق حقوق بشر عراق تأکید کرد: وقتی اعتراضات خارج از کشور هدایت می شود محدود کردن اینترنت جلوی هدایت را می گیرد. برای نمونه با چند تن از جوانان عراقی که در شلوغی های گذشته علیه ایران شعار می دادند سوال کردم به چه دلیل علیه ایران شعار می دهید؟ وقتی از مشکلات می گفتند می پرسیدم ارتباط ایران با این مشکلات عراق چیست؟ ارتباط ایران با بیکاری که از آن صحبت می کنید چیست؟ اینجا دیگر جوابی نداشتند و سکوت می کردند و می گفتند نمی دانیم فقط از ما خواستند که بیاییم راهپیمایی و خیابان را شلوغ کنیم. به نظر می رسد اعتراضات در ایران که صف معترضین را از اعتشاش گران جدا می کند، مدبرانه است ما در عراق این تدبیر را متأسفانه نداشته ایم.

انتهای پیام  ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha