جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله بنابی در دیدار با طلاب خوی

حوزه/  آیت الله بنابی گفت: طلبگی ادامه دادن راه پیامبر اسلام است و یک طلبه می‌تواند هزاران و شاید میلیون‌ها نفر را بیدار کند که شهید مطهری و امام امت (ره) در این عصر نمونه آن هستند و امام خمینی (ره) با انقلاب اسلامی صدها میلیون انسان را بیدار و زنده کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، آیت الله شیخ عبدالمجید بنابی، امروز در جلسه اخلاق طلاب خوی که در مدرسه علمیه ولیعصر (عج) بناب برگزار شد، با بیان اینکه بیشترین داراریی شیعه در مباحث فروع دین از امام باقر (ع) و امام صادق (ع) است، اظهار داشت: طلبگی و حضور در اردوگاه امام زمان (عج) یک نعمت بی‌بدیل است، دیگر علوم در خدمت بشریت هستند اما قابل مقایسه با علوم دینی نیست، علوم دینی بشر را بهشتی می‌کند.

وی ادامه داد: پیامبر اسلام (ص) طبیب دواری بود که بیمارهای خود را مداوا می‌کرد و طلبگی هم ادامه دادن راه پیامبر اسلام است و یک طلبه می‌تواند هزاران و شاید میلیون‌ها نفر را بیدار کند که شهید مطهری و امام امت (ره) در این عصر نمونه آن هستند و امام خمینی (ره) با انقلاب اسلامی صدها میلیون انسان را بیدار و زنده کرد.

مدیر حوزه علمیه بناب، اصلاح امت و تبدیل آن‌ها به عبد صالح را از رسالت طلبگی دانست و گفت: قبل از انقلاب شاه ایران یک مرد فاسدی بود که بر مردم حکومت می‌کرد و امام خمینی (ره) توانست با علوم دینی چنین فرد فاسدی را زیر کشیده و انقلاب اسلامی را جایگزین کند و امروز لازم است که شکر خدای متعال را بجای بیاوریم.

وی تصریح کرد: شکر نعمت الهی در خوب درس خواندن و پاک ماندن در اخلاق، گفتار، نگاه، خوردن و شنیدن است و ۱۴ قرن قبل قرآن انسان‌ها را برای اسلام شناسی دعوت کرده است تا اندوخته‌های خود را به مردم تبلیغ کنند و امروز این توفیق برای شما دست داده است که سر و کارتان با وحی و قال الباقر و قال الصادق (ع) است.

استاد اخلاق حوزه علمیه در ادامه به لزوم مکالمه عربی در حوزه‌های علمیه اشاره کرد و بیان داشت: امروز آموزش زبان خصوصا زبان قرآنی که بیشترین کاربرد را برای طلبه دارد، در حوزه‌ها لازم و ضروری است و در تبلیغ دین هم برای طلبه کاربرد دارد و بعد از زبان عربی دومین زبانی که آموزش آن برای طللاب ضرورت دارد، زبان انگلیسی است که امروز به زبان بین‌الملی تبدیل شده است.

وی به عوامل کاهش انگیزه و اعتماد به نفس در طلبه‌ها اشاره کرد و گفت: عدم تسلط به مبانی دروس طلبگی و عدم فهم رسالت طلبگی منجر می‌شود به مرور زبان طلبه در درس خواندن بی‌انگیزه شود، باید به فهم رسید که مهم‌ترین رسالت طلبگی همان رسالت انبیای الهی است که در طول تاریخ علمای دین با تمام مشقت به دوش خود کشیده و دین را به مردم تبلیغ کردند و امروز ما هم باید این رسالت را ادامه بدهیم.

آیت الله بنابی تصریح کرد: امام خمینی (ره) به عنوان محصول حوزه و رهبر دینی مردم توانست نقش خود را هم عِلما و عملا در جامعه ایفا کرده و مردم را به مقابله با طاغوت و کفر دعوت کند و پیروزی انقلاب اسلامی و پیروزی در دفاع مقدس با دستان خالی در مقابل دشمن تا بن دندان مصلح از ثمره‌های روحانیت در عصر حاضر است و روحانیت از لحاظ جمیعیتی بیشترین شهید را تقدیم انقلاب اسلامی در دفاع مقدس کرده است.

مدیر حوزه علمیه بناب افزود: امروز نیاز جامعه به روحانیت زیاد است هم در داخل کشور و هم در خارج این نیاز به عالم دینی فراوان است و لازم است طلاب با توانمندسازی خود و تحصیل دقیق دروس حوزوی خود را برای ورود به جامعه جهت تبلیغ معارف دینی آماده کنند.











انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha