جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام جمعه ارومیه

حوزه/ ححت الاسلام و المسلمین قریشی گفت: گرانی بزنین تصمیم سران سه قوه بود و رهبر انقلاب درآغاز درس خارج خود با بیان اینکه کارشناسان درباره گرانی بنزین نظرات مختلفی دارند و سران سه قوه با در نظر گرفتن این‌مباحث و بر اساس مصلحت عامه این تصمیم را اتخاذ کرده‌اند، از تصمیم سران سه قوه و قانون اساسی حمایت کردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»  از ارومیه، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی، امروز در خطبه‌های نماز جمعه ارومیه، با اشاره به مسئله معاد اظهار داشت: روز قیامت مال و مقام‌های دنیا نتیجه‌ای برای انسان به همراه نخواهد داشت و آنچه که برای انسان مفید است ایمان و عمل صالج می‌باشد.

وی افزود:‌ نبود عمل صالح منجر به جهنمی شدن انسان می‌شود و حتی اگر همسر پیامبر هم دارای عمل صالح نباشد اهل جهنم خواهد بود و عمل و ایمان انسان را نجات داده و بهشتی می‌کند

امام جمعه ارومیه رعایت انصاف را از شاخصه‌های مؤمن عنوان کرد و گفت: در جامعه با این وضعیت معیشت مردم، لازم است مؤمین در رفتار، اعمال و معاملات خود انصاف را رعایت کنند و برای همه یک وظیفه است در این موقعیت همدیگر را یاری و کمک کنیم.

وی در خطبه دوم نماز جمعه ارومیه با تبریک هفته بسیج  و با بیان اینکه شجره طیبه بسیج مستضعفین عامل پیروزی بر استکبار جهانی است، گفت: تفکر تشکیل بسیج توسط امام خمینی (ره) برگرفته از آیات قرآن کریم است که قرآن دفاع تمام مسلمین در مقابل دشمن را برای همه لازم است و تفکر امام که منجر به تشکیل نهادهای انقلابی شد به مرور زمان اثرات و برکات آن نمایان می‌شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی در ادامه با اشاره به مسئله گرانی بنزین در کشور گفت: گرانی بزنین تصمیم سران سه قوه بود و رهبر انقلاب درآغاز درس خارج خود با بیان اینکه کارشناسان درباره گرانی بنزین نظرات مختلفی دارند و سران سه قوه با در نظر گرفتن این‌مباحث و بر اساس مصلحت عامه این تصمیم را اتخاذ کرده‌اند، از تصمیم سران سه قوه و قانون اساسی حمایت کردند.

وی با بیان اینکه مدیریت داهیانه مقام معظم رهبری مدیریتی الهی است، ادامه داد: رهبر انقلاب در مباحث مختلفی نشان دادند که خیر خواه مردم هستند و از قانون اساسی دفاع و حمایت می‌کنند و در بحث برجام علی رغم اینکه رهبر انقلاب بدان بدبین بودند اما چون توسط قانون‌گذارن و مسئولین اجرایی کشور امضا شده بود آن را تایید و حمایت کردند.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی گرانی بنزین را کار کارشناسی عنوان کرد و گفت: قطعا گران کردن بنزین کار کارشناسی و نیاز کشور است اما در این وضعیت معیشتی مردم نباید بالمره اجرا می‌شود و اجرای گام به گام و تدریجی آن و مدیریت بهتر دولت در این قضیه می‌توانست بسیاری از آسیب‌ها را برطرف کند.

وی با اشاره به اینکه اعتراض به مسائل مختلف حق مردم است ولی باید حساب اعتراض از آشوب و اغتشاش را جدا کرد، بیان داشت: همه مردم نسبت به مسئولین خود حق اعتراض دارند و مسئولین هم باید به اعتراضات مردم توجه کرده و در صدد حل آن‌ بر آیند و این وظیفه نمایندگان مجلس است که به عنوان نماینده مردم سخن مردم را به گوش مسئولین برسانند و حل آن را از دولت بخواهند.

خطیب نماز جمعه ارومیه در پایان با بیان اینکه همه مسئولین دولتی و نمایندگان مجلس باید بیانات رهبری را شنیده و از آن اطاعت محض کنند، تصریح کرد: امروز حتی دشمنان اسلام هم اعتراف می‌کنند که ابرحریف استکبار جهانی در دنیای اسلام رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران است و این یک نعمت الهی است که باید آن را قدر دانست، امروز همه مسئولین وظیفه دارند در جهت حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم قدم بردارند.

انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha