شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید حسن عاملی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین عاملی گفت: دشمن بداند مردم با وجود سختی معیشت، اما به سرنوشت و آینده کشور حساس هستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اردبیل، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن عاملی، در خطبه های این هفته نماز جمعه، با اشاره به اصلاح ایرادات شورای نگهبان به منطقه آزاد توسط مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: از اینکه مجلس محترم ایرادات شورای نگهبان به منطقه آزاد را اصلاح و دوباره به آن رأی داد، به تمام اهالی استان اردبیل تبریک می گویم. مجلس، بعد از اصلاح و دادن رای، آن را دوباره به شورای نگهبان فرستاد. با تصویب شورای نگهبان، ابلاغ این مصوبه قطعی خواهد بود.

امام جمعه اردبیل ضمن تبریک هفته بسیج خاطر نشان کرد: هفته بسیج را به تمام بسیجیان سلحشور و ضامنین انقلاب، به نگهبانان اصیل کشور، انقلاب و نظام و به شکنندگان ستون فقرات دشمن و مأیوس کنندگان استکبار جهانی تبریک عرض می کنم و به حضرت امام در ابداع این نیروی عظیم مردمی، درود می فرستم.

وی با اشاره به اتفاقات اخیر کشور به بیان نکاتی پرداخته و اذعان کرد: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تمام اعتراضات و انواع اعتراضات قانونی را به رسمیت شناخته است و آزادی بیان و اعتراض، از افتخارات جمهوری اسلامی ایران است. در نتیجه جایی برای توصیه بیگانگان نیست. آنها به فکر ملت خود باشند که مثلا در شنبه های فرانسه در خون خود می غلطند اما فریادرسی ندارند.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی افزود: بزرگترین هنر انقلاب ما، آزادی بیان است. همه آزاد هستند حرف دل خود را بزنند و از دولت و دولت مردان انتقاد بکنند. آنچه در ایران از آزادی بیان و نقد مسئولین است، در هیچ جای دنیا نیست. یک اروپایی در خصوص آزادی در ایران تحقیق کرده و می گوید "من تعجب می کنم از اینکه بخشی از مردم ایران می توانند حتی بنیان دولت، نظام و کشور خودشان را با قلم، نشانه روند". اگر در این حادثه، اجتماعات مسالمت آمیز صورت می گرفت، هیچ اتفاقی نمی افتاد و هیچ دخالتی در آن نمی شد.

وی با اشاره به سخنان پمپئو تصریح کرد: پمپئو گفته "صدای مردم ایران را شنیدم. آمریکا صدای شما را شنیده و از شما حمایت می کند". این مرد ناپاک توضیح دهد که چگونه ناله یک پدری که فرزندش سرطان گرفته و در اثر نبود دارو مظلومانه گریه می می کند را نمی شنود اما صدای کسی را که آمبولانس بیماران را به آتش می کشد را می شنود! ماهیت شما بر ملت ایران برملا شده و اختفاء فایده ای ندارد. پمپئو می گوید صدای شما را شنیدم. به نظرم گوش این مرد سنگینی دارد یا کاملا کر است! چون در بیخ گوش او هزاران بی خانمان آمریکایی در تونل ها و تاریک خانه ها ناله می کنند اما او آن ها را نمی شنود. ما پزشکان حاذق گوش، حلق و بینی در ایران داریم این اطباء در حذاقت خود، سرآمد دنیا هستند و می توانند گوش این مرد را معالجه کنند تا همیشه گوش عدالت شنو داشته باشد!

عضو مجلس خبرگان رهبری ضمن تقدیر از مواضع مردم استان اردبیل در حوادث اخیر کشور خاطر نشان کرد: از موضع اهالی استان در غائله اخیر با تمام وجود، قلبا و صمیمانه تشکر می کنم. اهالی استان بصیرت کامل خود را به دنیا نشان دادند. اهالی اردبیل عاجز نیستند، بر همه چیز قادرند. اگر کسی ما را نمی شناسد، بشناسد ما همان هستیم که در اوج تشتّت و بیچارگی کشور، این کشور را با شاه اسماعیل صفوی یکپارچه کردیم و الان همه کشور در کنار همان سفره نشسته است. اما اهالی مکرم استان مصالح کلان را به خوبی تشخیص می دهند و سخن خود را در قالب برهان و منطق بیان می کند و لذا هیچ رفتار نامناسبی در استان ما اتفاق نیافتاد. اهالی استان از اول فهمیدند که دشمن، پشت این ماجراست. وقتی ترامپ، پمپئو، اسرائیل، منافقین و مکرون جشن می گیرند، وقتی با پرچم بیگانه شعار می دهد چه کسی نمی فهمد که مسیر اشتباه است؟ از راهپیمائی روز چهارشنبه نیز که از حیث اجتماع در کشور بی نظیر بود، جدا و قلبا تشکر می کنم.

وی ادامه داد: در این خصوص، تشکر ما از نیروهای امنیتی مخصوصا نیروی انتظامی هرچقدر باشد کم است نیروی انتظامی ما با رفتاری بسیار مؤدبانه مانع از بروز مشکل شده اند. این رفتار بسیار ارزشمند است که یک افسر نیروی انتظامی با بوسیدن صورت شهروند معترض مشکل را حل می کند. در تمام کشورها کلمه «پلیس» ملازم با خشونت است. اما در ایران پلیس رابطه بسیار عاطفی با ملت ما دارد.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی گفت: دشمنان ما مخصوصا آمریکا از این حادثه درس بگیرند، ملت ما در فشار اقتصادی است؛ در تحریم اقتصادی بی نظیر تاریخ واقع شده است. بنزین گران می شود طبعا در زندگی مردم تاثیر دارد اما باز به سرنوشت و آینده کشور حساس است. با وجود گران شدن سوخت به خیابان می آید و از کیان کشور خود دفاع می کند. با این ملت هرچقدر درگیر شو ی د خودتان خراب خواهید شد. یقین بدانید مسیری که انتخاب کرده اید اشتباه است. بازگشت از نصف راه شکست، پیروزی است.

وی تصریح کرد: این را هم بدانید همچنان که خودتان پیش بینی کرده بودید طولانی شدن فشار حداکثری باعث شده تمام صنعتگران و بازرگانان و تجار ما راه های دورزدن تحریم را به خوبی یاد بگیرند. از هر مجموعه صنعتی بازدید می کنم می بینم به بهترین وجه بر دورزدن تحریم تسلط دارد. حتی یک صادرکننده آمریکایی به تاجر ایرانی که گفته آیا از ترامپ نمی ترسی تو را عقوبت کند، فحش رکیکی به ترامپ گفته و مواد اولیه بسیار حساس را در اختیار تاجر ایرانی قرار داده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha