پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
ماموستا عبدالرحمن خدایی

حوزه/ امام جمعه سنندج با اشاره به اینکه گرانی بنزین زمینه سوءاستفاده برخی از بازارایان را فراهم آورده است، گفت: مسئولان ذیربط درخواست داریم که اجازه گرانی را ندهند و با گرانفروشان برخورد قانونی و قاطع داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، ماموستا عبدالرحمن خدایی، صبح امروز در دیدار با جمعی از بازاریان شهر سنندج اظهار داشت: کار بازاریان در این برهه حساس از انقلاب بسیار کلیدی است و از سوی دیگر بازاریان باید در معاملات خود بسیار دقت داشته باشند که خدایی ناکرده اجحافی در این میان صورت نگیرد.

امام جمعه سنندج ادامه داد: کسب روزی حلال در دین اسلام به جهاد فی سبیل الله تعریف شده است که این نشان می دهد روزی حلال به مانند جهاد می باشد، لذا در معاملات همیشه وجدان و خدای خود را مدنظر داشته باشید.

ماموستا خدایی عنوان کرد: امروز مشکلات زیادی در بازار داریم که بخشی از آن مربوط به تحریم ها و بخش دیگری مربوط به فرهنگ خرید و فروش در بازار می باشد، متاسفانه فرهنگ خرید در کشور هنوز نهادینه نشده است و بعضا شاهد ریخت و پاش هایی هستیم که هیچ سنخیتی نه با عرف دارد و نه با دین، لذا برهمین اساس است که اسلام همواره مومنین را به صرفه جویی و قناعت سفارش می کند.

امام جمعه سنندج افزود: در سال های اخیر مقام معظم رهبری توجه و تاکیدات بسیار فراوانی بر توسعه اقتصادی کشور دارند و نگاه ایشان به آینده این کشور است، لذا همه مسئولیم و وظیفه داریم که در مسیر منویات معظم له حرکت کنیم و اقتصاد این کشور را از وضعیت کنونی خارج کنیم.

وی با اشاره به اینکه باید ذائقه مردم را نسبت به کالاهای ایرانی تغییر دهیم، گفت: متاسفانه برخی از عوامل باعث عدم اقبال جامعه به کالاهای ایرانی شده است و همین امر باعث واردات بی رویه کالاها و اجناس خارجی می گردد.

ماموستا خدایی تصریح کرد: بی گمان اگر کالای ایرانی با کیفیت و قیمت مناسب عرض شود، می تواند در کمترین زمان ممکن اعتماد مردم کشور را جلب کند و جای کالاهای خارجی را بگیرد، زیرا اگر نتوانیم این روند را عملی کنیم، باید منتظر تعطیلی یکی یکی کارخانجات و مراکز تولیدی کشور باشیم.

امام جمعه سنندج در ادامه با اشاره به اینکه گرانی بنزین زمینه سوءاستفاده برخی از بازارایان را فراهم آورده است، اظهار داشت: مسئولان نظارتی در این روزها تاکیدات بسیاری بر عدم جلوگیری از گرانی ها دارند، لذا از مسئولان ذیربط درخواست داریم که اجازه گرانی را ندهند و با گرانفروشان برخورد قانونی و قاطع داشته باشند، زیرا در روزهای اخیر برخی از بازاریان به صورت خودسرانه اقدام به گران کردن قیمت اجناس کرده اند که این امر نیازمند رسیدگی هرچه سریعتر مسئولان و برخورد بدون اغماض آنان دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha