جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
درس اخلاق حوزه علمیه سفیران هدایت خاتم الانبیاء بم

حوزه / حجت الاسلام دانش، زیارت قبور ائمه(ع) موجب پیوند بین نسل حاضر و آینده خواهد شد، گفت: باید طوری زیارت کردن قبور ائمه(ع) در جامعه تبلیغ شود که نسل‌های بعدی ارتباط روحی بهتری با ائمه علیهم السلام برقرار کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام سید عبدالله دانش، استاد مدرسه علمیه سفیران هدایت خاتم الانبیاء (ص) بم، در جلسه اخلاق هفتگی این مدرسه با اشاره به نقش زیارت قبور ائمه(ع) در بالابردن معرفت دینی جامعه، اظهار داشت: یکی از راه‌های بزرگداشت مفاخر و صاحبان کمال، زیارت آنان است که در حقیقت موجب بقا و استمرار حیات معنوی آنان در جامعه می‌گردد.

وی با بیان این که زیارت قبور ائمه(ع) موجب پیوند بین نسل حاضر و آینده خواهد شد، ابراز داشت: باید طوری زیارت کردن قبور ائمه(ع) در جامعه تبلیغ شود که نسل‌های بعدی ارتباط روحی بهتری با ائمه علیهم السلام برقرار کنند.

حجت الاسلام دانش با اشاره روایاتی که درباره زیارت قبور اولیاء و ائمه علیهم السلام آمده است، خاطرنشان کرد: زیارت باید منجر به توسل و رساندن انسان به کمال شود که این برای خود انسان بهره‌های فراوانی دارد.

وی با تأکید بر این که حضور در فضای معنوی حرم‌های شریف موجب بلندی روح می‌شود، اذعان کرد: اگر حضور در این اماکن با دعا همراه شود به طور قطع بهره‌ی بیشتری به همراه خواهد داشت.

استاد حوزه علمیه گفت: حرم‌های اهل بیت(ع) از زمان‌های قدیم مرکز فعالیت‌های علمی بوده که امروزه هم این اهمیت را حفظ کرده و ما باید برای این نعمت شاکر خداوند باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha