شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام و المسلمین محسن جلالی- معاون آموزش و پژوهش حوزه اصفهان

نخستین نشست کمیسیون «بیانیه گام دوم انقلاب و رسالت روحانیت در ترویج مفاد دینی و اعتقادی، عزت ملی و مرزبندی بادشمن» ذیل نهمین اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین حوزه، به میزبانی حوزه علمیه اصفهان برگزار شد.

حجت الاسلام محسن جلالی در گفت وگو با خبرنگار «حوزه» در اصفهان، پیرامون برگزاری نخستین نشست کمیسیون «بیانیه گام دوم انقلاب و رسالت روحانیت در ترویج  مفاد دینی و اعتقادی، عزت ملی و مرزبندی بادشمن» ذیل نهمین اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین حوزه، به میزبانی حوزه علمیه اصفهان اظهار کرد: در حقیقت این کمیسیون سه بخش دارد، بخش نخست مفاد دینی و اعتقادی و بخش دیگر مربوط به ترویج و تبیین مرزبندی با دشمن  و عرصه دیگر مرتبط با عزت ملی است که در بیانیه گام دوم انقلاب بیان شده است.

وی ادامه دارد: ایفای نقش روحانیت در عرصه تبلیغ و ترویج این موضوعات بیان شده در بیانیه گام دوم انقلاب و ارائه راهکارهای مرتبط با آن مورد انتظار اجلاسیه است، دراین راستا ۲۴ نفر از روحانیون که شامل  ۵ نفر از اساتید دروس خارج فقه، ۱۰ نفر از مدیران مدارس علمیه استان، ۷ نفر از ائمه جمعه استان و دو نفر از ارگان های حوزوی از جمله نهاد رهبری در دانشگاه ها و سازمان تبلیغات اسلامی است.

معاون پژوهش حوزه علمیه اصفهان از برگزاری نخستین جلسه این کمیسیون با حضور اعضای کمیسیون خبر داد و تصریح کرد: این مباحث مورد بحث و تبادل نظر اساتید قرار گرفت و پیشنهاداتی برای اجرای نقش روحانیت در امر تبیین و ترویج ارائه دادند.

وی متذکر شد: در این جلسه برخی اعلام آمادگی کردند که مبانی روایی و قرآنی این موضوع را استخراج کنند، برخی دیگر موظف شدند مبانی این موضوع از نهج البلاغه تحقیق و مورد استفاده قرار گیرد.

حجت الاسلام جلالی عنوان کرد: تمرکز و توجه مباحث، مقالات و پایان نامه های پژوهشی روحانیون حوزه علمیه و طلاب مدارس علمیه استان اصفهان در مقاطع مختلف  بر روی سه بخش تعریف شده این کمیسیون با نگاه به بیانیه گام دوم انقلاب از دیگر مصوبات  و پیشنهادات اعضای کمیسیون بود و همچنین رصد کلیه تحقیقات و کارهای علمی صورت گرفته و یا به عنوان برنامه های آینده در دستور کار مراکز علمی مورد توجه قرارگیرد.

وی تاکید کرد: مصوبات این کمیسیون در نهایت منجر به تبیین یک منشور از شرح وظایفی برای طلاب و حوزه های علمیه، مبلغین، ائمه جمعه و ائمه جماعات در راستای ترویج مفاد دینی و اعتقادی، عزت ملی و مرزبندی بادشمن خواهد شد، همچنین تهیه محتواها و خوراک های فقهی دراین زمینه برای طلاب می تواند از دیگر نتایج این کمیسیون باشد.

رئیس کمیسیون ترویج مفاد دینی و اعتقادی نهمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه اذعان داشت: چون هدف اجلاسیه طبق نظر رهبر معظم انقلاب در راستای بیانیه گام دوم انقلاب، گفتمان سازی است، براین اساس گفت وگو بین اساتید حوزوی و کارشناسان فقهی در دستور کار است.

وی افزود: بررسی موشکافانه مجموعه توانایی هاو اقدامات و پتانسیل های حوزه های علمیه برای گفتمان سازی بیانیه گام دوم انقلاب، تعریف دقیق ظرفیت های جامعه مدرسین برای تحقق مطالبات رهبری در زمینه بیانیه گام دوم انقلاب، ایجاد یک شبکه گفت وگو میان علمای بلاد استان های اصفهان، مرکزی و چهارمحال و بختیاری و ایجاد یک دبیرخانه در اصفهان از دیگر پیشنهادات بود.

انتهای

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha