پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قپانچی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قپانچی تاکید کرد: معترضان با پایبندی به مسالمت آمیز بودن تظاهرات و دوری از خشونت، تعیین مطالبات و دوری از تعطیلی مدارس و اداره ها تظاهرات موفقیت آمیزی خواهند داشت.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قپانچی در خطبه نماز جمعه نجف  اشرف با تاکید بر اینکه معترضان با پایبندی به مسالمت آمیز بودن تظاهرات و دوری از خشونت که خلاف شرع و قانون است، تعیین مطالبات و دوری از تعطیلی مدارس و اداره های خدماتی و مؤسسات، تظاهرات موفقیت آمیزی خواهند داشت، گفت: آنچه مخالف این مسائل باشد، غیر قابل قبول است و بازتاب منفی از مسالمت آمیز بودن تظاهرات خواهد داشت.

دولت باید در پاسخگویی به خواسته های ملت شتاب کند

وی اشاره کرد: دولت باید در پاسخگویی به خواسته های ملت بدون فوت وقت و سهمیه بندی شتاب کند، شجاعانه مسئولین را مجازات کند و در خصوص پرونده های فساد شفاف سازی داشته باشد و از تظاهرات کنندگان مسالمت آمیز حمایت کرده و در کنار آنان بایستد و نفوذی ها را مجازات نماید.

امام جمعه نجف اشرف در خصوص سفر سفیر آمریکا به عراق و بازدید از شورای عالی قضایی گفت: ما نسبت به فشار علیه دستگاه قضائیه برای بستن پرونده های فساد مسئولان بلند پایه دولتی که با مقامات آمریکایی ارتباط دارند، هشدار می دهیم.

وی افزود: ما از قوه قضائیه می خواهیم که در صف مردم بایستد و مفسدان را معرفی کند و تسلیم فشار های خارجی نشود.

ملت عراق هرگز اجازه نخواهد داد که رژیم دیکتاتوری سابق برگردد

سید قپانچی در خصوص کنفرانسی که با عنوان "عراق و افق های آینده" در عربستان زیر نظر "رغد" دختر صدام برگزار خواهد شد، هشدار داد: بازگشت بعثی ها به عراق یک رؤیای تحقق نیافتنی برای اینان است و ملت عراق هرگز اجازه نخواهد داد که رژیم دیکتاتوری سابق برگردد.

وی با بیان اینکه ملت عراق، ملتی آگاه است و پیروز خواهد شد، گفت: تمامی نشانه ها اشاره به این دارد که این پیروزی با وجود مرجعیت، بسیج مردمی، نیرو های امنیتی و بالاتر از همه این ها امام حسین (ع) تحقق می یابد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha