جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ نشست مدیران مدارس علمیه استان قم با آیت الله اعرافی

حوزه/ آنچه ما در مدیریت حوزه انجام می دهیم همه در راستای تحقق هدفی است که ایثارگران و شهدا از پیشگامان تحقق آن بوده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله اعرافی امروز در دیدار جمعی از اعضای مجمع طلاب جانباز حوزه های علمیه که در دفتر مدیر حوزه برگزار شد، با اشاره به اهمیت ایثار و فداکاری در حفظ و حراست از نظام اسلامی گفت: آنچه ما در مدیریت حوزه انجام می دهیم همه در راستای تحقق هدفی است که ایثارگران و شهدا از پیشگامان تحقق آن بوده اند و همه دستگاه های حوزه همه موظف به همکاری با این مجمع هستند.

وی افزود: انتظاری که از مجمع طلاب جانباز حوزه می رود این است که در همه عرصه ها سرآمد و الگو باشد.

امام جمعه قم با بیان اینکه وجود برنامه و طرح برای یک مجموعه بسیار مهم و اساسی است، خاطر نشان ساخت: برای کارها و اهداف پیشرو حتما یک برنامه جامع تدوین کنید و اگر هم برنامه خاصی وجود دارد در آن بازنگری های لازم صورت گیرد تا با دقت و جامعیت خاص خدمت مقام معظم رهبری نیز عرضه شود.

وی با تاکید بر اینکه تدوین اسناد راهبردی و برنامه‌های پنج ساله حوزه بر مبنای واقعیت‌های بیرونی جامعه در دستور کار حوزه است گفت: با اجرای طرح آمایش ۴۰ دستگاه مرتبط با حوزه‌های علمیه مورد بررسی قرار گرفته اند و مقدمات لازم برای امضای تفاهم نامه با دستگاه‌های مختلف صورت گرفته است.

مدیر حوزه های علمیه از برطرف شدن خلأ برخی رشته‌ها در درختواره جدید حوزه علمیه یاد کرد و گفت: حوزه موظف به پاسخگویی به نیازهای جامعه و نظام اسلامی است و در این خصوص تدوین رشته‌های جدید برای تحقق این مهم مورد توجه قرار گرفته است و مجمع طلاب جانباز نیز باید آرام آرام به این رشته ها و تخصص ها ورود کند.

آیت الله اعرافی بیان کرد: یکی از نقاط آغازین حرکت، طرح کارویژه های روحانیت در عصر جدید است که در آن طرح، به بیش از ۲۰۰ کارویژه و مسئولیتی که متوجه حوزه و روحانیت است و این امور نیز در ۴ گروه تنظیم شد.

وی افزود: یکی دیگر از طرح ها، مطالعات راهبردی و حوزه انقلابی است و در این رابطه هم فعالیت های جدی شده، حوزه انقلابی، حوزه پاسخگو است و سعی این است حوزه به این نقش برسد.

آیت الله اعرافی توجه به خانواده ایثارگران و جانبازان را مهم دانست و افزود: حضور در سایر مجامع ایثارگری مهم و تاثیرگذار است.

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha