جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
با حمله هزاران یهودی به الخلیل، اسرائیل مسجد ابراهیمی را به روی مسلمانان بست

حوزه/ شهرک نشینان صهیونیست به بهانه جشن مذهبی به شهر الخلیل در کرانه باختری حمله کرده و به منازل فلسطینیان یورش برده و چندین نفر را مجروح ساختند.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از wafa، رژیم اشغالگر قدس امروز مسجد ابراهیمی در شهر الخلیل در کرانه باختری جنوبی را به روی نمازگزاران مسلمان بسته است.

این درحالی است که هزاران شهرک نشین صهیونیست در منطقه قدیمی شهر الخلیل که تحت اشغال و حاکمیت اسرائیلی ها قرار دارد جمع شده اند تا یک تعطیلات یهودی را جشن بگیرند.

گفتنی است جشن مذهبی بهانه ای شده و از دیروز  تنش در این شهر بسیار زیاد بوده است زیرا یهودیان به منازل خانواده های فلسطینی در بخش اشغالی این شهر حمله کردند و چندین نفر را مجروح کردند.

صهیونیست ها در حالی  که باور دارند مسجد ابراهیمی به آنان تعلق داشته محل دفن حضرت ابراهیم، ساره و دیگران می باشد،  این مکان مقدس مسلمانان را از آن خود دانسته و در مناسبت های مختلف، به سرکوب فلسطینیان مبادرت می کنند.

گفتنی است روز گذشته شهرک نشینان همچنین سنگ هایی با کتیبه های یهودی را بر روی دیوارها و قوس های شهر قدیمی الخلیل نصب کرده اند، که یکی دیگر از توطئه های آنان در راستای یهودی سازی این مکان مقدس مسلمانان محسوب می شود.

 لازم به ذکر است در سال 1997 با توافق میان اسرائیل و تشکیلات خودگردان فلسطین، شهر الخیلیل به دو قسمت تقسیم شد که بخشی از آن هم اکنون تحت سلطه اسرائیل قرار دارد.مسجد ابراهیمی در این بخش قرار گرفته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha