پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شیخ دعموش

حوزه/ شیخ دعموش تاکید کرد: استقلال واقعی لبنان زمانی حاصل می شود که لبنانی ها با دخالت آمریکا مخالفت کنند و دولتی مقتدر و به دور از دخالت های بیگانگان تشکیل دهند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه شیخ علی دعموش نائب رئیس شورای اجرایی حزب الله در سخنرانی امروز خود در حضور دانش آموزان پیشاهنگی امام مهدی(ع) در مجتمع آموزشی حضرت زینب(ع) تاکید کرد: آمریکا عامل اصلی تمام مصیبت ها و بحران های لبنان و بی ثباتی منطقه از افغانستان تا عراق و سوریه و لبنان و یمن و سرکرده تروریست های جهان است.

وی افزود: آمریکایی ها همواره در لبنان به دنبال ایجاد فتنه میان مردم و تحریک آنها علیه همدیگر با هدف ضربه زدن به حزب الله و تضعیف مقاومت و دور ساختن آن از سیاست و مردم به سود اسرائیل بوده و هستند، اما به برکت هوشیاری و وحدت ملی مردم و تمسک آنها به گزینه مقاومت همیشه شکست خورده اند و نتوانسته اند کاری از پیش ببرند.

شیخ دعموش خاطرنشان کرد: آمریکا این روزها بار دیگر در امور داخلی لبنان دخالت کرده و تلاش می‌کند اراده خود را به ملت لبنان تحمیل کند و در این راستا به تهدید مردم نیز روی آورده است که یا باید دستورات ما را بپذیرید و شروط سیاسی ما را اجرا کنید و یا خود را برای هرج و مرج و نا امنی و شکست اقتصادی آماده کنید.

عضو ارشد حزب الله لبنان گفت: جفری فلتمن سفیر سابق آمریکا در لبنان به وضوح از اهداف آمریکا در لبنان سخن می گوید و بر کسی پوشیده نیست که آمریکا به دنبال محاصره و تضعیف مقاومت و جلوگیری از ارتباط اقتصادی لبنان با روسیه و چین است.

وی افزود: فلتمن به روشنی به لبنانی ها می گوید که شرط کمک اقتصادی ما به لبنان این است که لبنان بهای سیاسی آن را بپردازد که در مقدمه آن اخراج حزب الله از معادله سیاسی داخلی لبنان و تضعیف هم پیمانان حزب الله و ترسیم مرزهای لبنان بر اساس شروط اسرائیل و استخراج نفت توسط شرکت های آمریکایی است که البته از مردم لبنان انتظار می رود بااین پیشنهادها مخالفت کنند و البته ما در حزب الله نیز اجازه تضعیف مقاومت و بیرون راندن آن از معادلات داخلی لبنان را نخواهیم داد.

شیخ دعموش تاکید کرد: استقلال واقعی زمانی حاصل می شود که لبنانی ها با دخالت آمریکا در امور لبنان مخالفت کنند و دولتی مقتدر و به دور از دخالت های بیگانگان تشکیل دهند که زیر بار دستورات آمریکا نرود و فقط مصالح مردم لبنان را در نظر بگیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha