جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
عاشورا

حوزه/ عضو مجمع روحانیت مبارز با تأکید بر اینکه طبق فرمایشات معصومین(ع) با دنیا باید به زبان خودش سخن بگوییم و تبلیغ دین اسلام کنیم، شبکه های برون مرزی را بهترین ابزار برای دستیابی به این مهم معرفی کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام محمدحسین الهی فرد، عضو مجمع روحانیت مبارز درباره ابعاد جهانی قیام امام حسین(ع)، گفت: ریشه کن شدن ظلم در عالم، رسیدن حق به حق دار، حمایت از مظلوم، احیای دین خدا که در سایه سه مورد اول اتفاق می افتد، از جمله ابعاد این قیام به شمار می آید.

وی در همین باره افزود: چارچوب دین مثل راهنمایی رانندگی است؛ قوانین راهنمایی رانندگی برای این است که آسیب ها و خطرات را به حداقل برساند، امام حسین(ع) قبل از حرکت به سمت کربلا فرمودند که «برای احیای دین جدم می روم، بنی امیه دین پیغمبر را پامال و منحرف کردند» علت اصلی این انحراف هم این بود که به جای این که امام بر جامعه حکومت حقه کند، معاویه و یزید غاصبین خلافت شدند. دین به دست معصوم احیا می شود، تا آن زمان این اتفاق نیفتاده بود، حال معصوم این فرصت احیا را پیدا کرده است؛ این پیام جهانی است.

حجت الاسلام الهی فرد درباره به تصویر کشیدن جنبه های مختلف حادثه کربلا برای مخاطبان برون مرزی، گفت: اگر پیام حمایت از مظلوم را در شرایطی که در دنیا متولی و مسئولی برای مردم دنیا وجود ندارد و دست ظالمان در ستم بر مردم مظلوم زیاد شده است؛ در شبکه های برون مرزی انتقال دهیم و به دنیا بگوییم ما پرچمدار دفاع از مظلوم هستیم و اعلام کنیم که هر جای عالم بدون شناسنامه و بدون کد، هر کس مظلوم است ما حامی او هستیم؛ این پیام به دل مظلومان جهان می نشیند. امام خمینی(ره) پرچمدار ما در این راه بوده اند و راه امام حسین(ع) را ایشان به ما یاد دادند، ماهاتما گاندی بودایی هم همین را استفاده کرد و در جایی گفته بود که اگر ما امام حسین(ع) را داشتیم، دنیا را می گرفتیم. چنین رهبرانی با همین نشانه و پرچم به زعامت مظلومان حوزه خودشان رسیدند.

عضو مجمع روحانیت مبارز با توجه به اهدافی که امام حسین(ع) را بر آن داشت تا به همراه خانواده به سمت صحرای کربلا حرکت کند، گفت: حرکت امام با همه مایملک، دارایی و عزیزانش حکایت از این دارد که ایشان برای هدف بزرگی که داشتند حاضر شدند همه آنچه را که دارند، هزینه کنند و کوتاه نیایند.

وی درباره ابعاد جهانی این قیام در فضای کنونی که در آن قرار داریم، تصریح کرد: جهان منتظر یک منجی است، کسی که بیاید و با قدرت آسمانی که دارد، با حکمت هایی که در اختیارش است مردم را به حق طلبی دعوت کند، منتقمی که می خواهد برای دفاع از مظلوم بجنگد، لذا جهان منتظر یک نفر است، همه جهان منتظر این منجی هستند، گرچه عقایدشان در مورد آن متفاوت است.

حجت الاسلام الهی فرد درباره برنامه هایی که رسانه های برون مرزی به ویژه پرس تی وی برای سوق دادن مردم جهان به سمت منجی واقعی می توانند طراحی کنند، گفت: آنچه که ما احتیاج داریم این است که حقیقت و حق را خودمان بشناسیم؛ وقتی من نوعی حق خودم را بشناسم در وجود خودم به اندازه توانم پیاده می کنم؛ این موضوع هم مانند قوانین رانندگی عمل می کند؛ وقتی هر کس خودش به تنهایی قوانین را یاد بگیرد، وقتی در جاده آمد اهل رعایت می شود. اینکه دین و مبانی دینی در ابتدا برای نجات خود فرد است و سپس جنبه اجتماعی و جهانی پیدا می کند؛ این موضوع کاملا باید جا بیافتد.

وی در همین باره افزود: طبق حدیثی از امام صادق(ع)  که می فرمایند: «کونوا دُعاةً لِلنّاسِ بِغَیرِ ألسِنَتِکُم، لِیَرَوا مِنکُمُ الوَرَعَ وَالاِجتِهادَ وَالصَّلاةَ وَالخَیرَ، فَإِنَّ ذلِکَ داعِیَةٌ»؛  مردم را با غیر زبان خود (به مذهب خویش)دعوت کنید، تا پارسایی و سخت کوشی و نماز و خوبی را از شما ببینند؛ زیرا اینها، خود (بهترین) مبلّغند. با دنیا باید با زبان خودشان صحبت کرد.

حجت الاسلام الهی فرد در پایان گفت: رسانه باید قبل از پخش یک برنامه طبق مخاطب شناسی که انجام داده به دو سوال پاسخ دهد؛ یکی اینکه چه بگوید؟ و دیگر اینکه چه نگوید؟ در مکتب ما یک عقبه ای با عنوان « امر به معروف و نهی از منکر» را داریم؛ دنیا را باید به معروف دعوت و از منکر دور کنیم و این موضوع ابزار مهمش رسانه ها و بویژه رسانه های برون مرزی برای تحقق بعد بین المللی موضوع هستند.

313/60

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha