جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 وکلای مسلمان انگلستان درباره تغییرات درسی در آموزش و پرورش بحث می کنند

حوزه/ جمعی از وکلای مسلمان، در انگلستان، جلسه ای پیرامون تغییرات درسی اخیر در آموزش و پرورش تشکیل دادند. این درحالی است که بسیاری والدین مسلمان به افزوده شدن مبحث همجنس گرایی به کتب درسی کودکانشان اعتراض دارند.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam،  از جمله یکی از بحث برنگیزترین مباحث در سیستم آموزشی امروز انگلستان تغییرات ایجاد شده در برنامه آموزشی پیرامون مباحث جنسی و تبلیغ شیوه زندگی همجنس گرایی است که بسیاری اعضای جامعه اسلامی و والدین مسلمان نسبت به آن اعتراض نشان داده اند.

 در ماه های اخیر ، این منجر به اعتراض شماری از جوامع شد که عقیده متفاوتی ابراز داشتند و می خواستند  فرزندانشان را از پیام های تبلیغات خاصی در این سیستم آموزشی محافظت کنند.

در همین راستان انجمن وکلای مسلمان و انجمن وکلا و حقوقدانان یهود سمینار مشترکی را روز چهارشنبه 20 نوامبر با عنوان «آموزش مذهبی و نگرش دادگاه های خانواده» در موسسه حقوقی بیتس ول در لندن برگزار کردند. سارا آنتیکونی ، یک وکیل پارتنر از موسسه وکالت  چارلز راسل ، سخنران اصلی این رویداد بود.

این وکیل مسلمان درباره دیدگاه های فرهنگی مذهبی مسلمانان و یهودیان که سبب واکنش های والدین به چنین برنامه های آموزشی پیش روی فرزندان شان می شود به بحث پرداخت.

 وی گفت: وقتی دین شما مسئله ای را حرام می داند اما آن مسئله در کشور آزاد و رایج است، شما به عنوان والدین مجبورید برای کودکتان توضیح دهید. آموختن تفاوت ها چیزی است که دائما باید به کودکان مان بگوییم و به یک مبحث هم محدود نمی شود.

این وکیل مسلمان خاطرنشان کرد: برای مثال کودکان من وقتی شاهد خوردن گوشت خوک توسط دیگران هستند، من باید برایشان توضیح دهم که چرا ما نباید گوشت خوک بخوریم.

  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha