پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
علمداران بصیرت

حوزه/ حجت الاسلام مطیعی گفت: یادواره شهدای طلبه و روحانی شهرستان سمنان برگزار می شود.

حجت الاسلام مرتضی مطیعی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در سمنان، اظهار داشت: یادواره شهدای طلبه و روحانی شهرستان سمنان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای طلاب و روحانی در سمنان برگزار می شود.

مدیر مدرسه علمیه صادقیه شهرستان سمنان تصریح کرد: این یادواره شهدا تحت عنوان «علمداران بصیرت» در روز چهارشنبه ۶ آذرماه ۹۸ در آستان مقدس امامزاده یحیی(ع) سمنان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه این یادواره با سخنرانی حجت الاسلام علی ثمری، کارشناس مسائل مذهبی برگزار می شود، افزود: حاج میثم مطیعی مداح برجسته اهل بیت(ع) نیز مداح یادواره شهدای طلبه و روحانی شهرستان سمنان خواهد بود.

حجت الاسلام مطیعی با اشاره به نقش روحانیت در دفاع مقدس خاطرنشان کرد: روحانیت در دفاع مقدس همگام و همراه با مردم در جبهه های نبرد حق علیه باطل حضور داشتند و هدایت مردم به سمت دفاع از انقلاب و ناموس و کشور در دفاع مقدس و حضور در صحنه جنگ بخشی از رسالت های روحانیت در دوران دفاع مقدس بوده است.

وی با بیان اینکه در خط مقدم نبرد حق علیه باطل در جبهه مقاومت نیز شاهد حضور پرشور روحانیت انقلابی بوده ایم، افزود: در عرصه جبهه مقاومت نیز روحانیت از صف خیل عظیم مشتاقان شهادت غافل نشد و همراه با آحاد مردم و صنوف مختلف در این عرصه حضور یافتند و از نظام و دین و اصل اسلام دفاع کردند.

مدیر مدرسه علمیه صادقیه شهرستان سمنان با اشاره به اینکه روحانیت انقلابی در همه صحنه های انقلاب اسلامی حضور پرشور و فعال دارد، تصریح کرد: دفاع مقدس برگی از تاریخ زرین فداکاری و ایثار و رشادت های مردان و زنانی است که در دفاع از انقلاب و کشور و اسلام سر از پا نشناخته به رهبری و هدایت روحانیت جان های خود را نثار این انقلاب کرده و با خون های خود درخت تنومند انقلاب اسلامی را آبیاری کردند.

وی با تاکید بر گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان و الگوگیری از سبک و سیره زندگی آنان می تواند در مقاوم سازی نسل جوان و نوجوان در برابر تهاجمات فرهنگی دشمن موثر واقع شود.

حجت الاسلام مطیعی گفت: باید یاد و خاطرات شهدا بیش از پیش در جامعه ترویج شود زیرا ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و سیره شهدا می تواند در مصون سازی جوانان از هرگونه خطر ضد فرهنگی و ضد دینی در جنگ نرم دشمن کمک شایانی کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha