پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر / دیدار آیت الله اعرافی با طلبه آزاده حجه الاسلام والمسلمین علی علیدوست ( مدت اسارت ده سال )

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین مهدی منفرد روحانی جانبازی است که در ایام جنگ تحمیلی در جبهه حق علیه باطل حضور داشت و به مقام جانبازی نائل آمده است، این روحانی مجاهد از ایام جبهه و جنگ و آن حال و هوا می گوید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین مهدی منفرد شامگاه شنبه در دیدار آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه و حجت الاسلام والمسلمین اکبری نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت علی بن ابیطالب(ع) که در منزل این روحانی جانباز به مناسبت گرامی داشت هفته بسیج برگزار شد، عنوان کرد: بنده در آبان سال 63 وارد حوزه شدم .در مازندران آغاز به تحصیل کردم، سپس به مدرسه آیت الله گلپایگانی مشرف شدم.

وی افزود: من در سال 65 در جبهه مجروح شدم و اعزامم به جبهه از طریق مسجد بود، در آن زمان 18 ساله بودم که در جزیره مجنون ترکش خوردم که این ترکش به بینایی ام آسیب رساند، بیشتر موج این ترکش بود که در سر من ایجاد اختلال کرده بود، تا اینکه خونریزی گوش و بینی پیدا کردم که بعد از این خونریزی از شدت وخامت کاسته شد.

این روحانی جانباز مطرح کرد: من در سال 62 نیز شیمیایی شدم، در آن زمان البته فاصله شیمیایی با ما زیاد بود، اما در سال 67 که فاو به دست عراق افتاد، ما به آنجا عزیمت کردیم و در خط به جنگ پرداختیم. من تنها روحانی گردان در عملیات آزادسازی فاو بودم که تا زمان صدور دستور عقب نشینی مقاومت کردیم.

حجت الاسلام والمسلمین منفرد ادامه داد: در زمانی که ما اسیر بعثی ها شدیم، در مناطقی مانند بصره و الرشید بغداد بسیار آزار دیدیم، سپس حدود 27 ماه و 20 روز در اردوگاه به سر می بردیم، در واقع ما جزو مفقودین به حساب می آمدیم و صلیب سرخ در روزهای پایانی جنگ به حضور ما پی برده بود.

عراق از ابتدای جنگ تا روزی که فاو را گرفت 20 هزار اسیر داشت، از سال 67 تا انتهای جنگ نیز 20 هزار اسیر گرفت، به دلیل فشردگی اسرا در این مقطع زمانی، امکانات اردوگاه های عراقی برای این تعداد اسیر پاسخگو نبود.

وی تصریح کرد: من در همان ایام جنگ ازدواج کرده بودم و دخترم در آن زمان ها 10 ماهه بود ویک  پسر هم در راه داشتیم. ما در آن ایام خانه نداشتیم، خانواده من و خانواده برادرانم که هر کدام دارای بیش از 5 فرزند بودند در منزل پدری اقامت داشتیم.

این روحانی جانباز خاطرنشان کرد: فرزندم مرتضی نام دارد که اکنون پزشک عمومی شده و در مراکز بهداشت و درمان مشغول طبابت است، دخترم نیز متاهل شده که همسرش نیز طلبه است که در جامعه المصطفی مشغول به فعالیت است.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری نیز در این دیدار  عنوان کرد: بنده در میمک مجروح شدم و اصالتا اهل هزار جریب هستم.هزار جریب منطقه ای در شمال کشور است که 200 خانوار دارد و دارای 102 طلبه است و عمدتا از سادات هستند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت علی بن ابیطالب گفت: شخصیت هایی مانند شریف العلما، حجت الاسلام والمسلمین بارفروش و دیگر بزرگان از کسانی هستند که در منطقه هزار جریب سکونت داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری خاطرنشان کرد: حجت الاسلام بارفروش از شخصیت هایی بود که از ضعفا دستگیری می کرد، در یک مورد یکی از خان زاده هایی که زمین فردی از روستائیان را غصب کرده بود، وی به دفاع از حق فرد پرداخته و زمین را از آن خان زاده غاصب پس گرفته و به صاحب اصلی خود بازمی گرداند.

وی به آثار تخریبی حمله عراقی ها به کشور بویژه کرمانشاه اشاره کرد و گفت : یکی از مناطق بسیار دیدنی کشور قصر شیرین بود که عراقی ها وقتی به این منطقه حمله کردند، ویرانی های بسیاری به جا گذاشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha