پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
اعتراض پاکستان به هتک حرمت قرآن مجید توسط افراطی های نروژی

حوزه/ وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه ای هتک حرمت قرآن مجید توسط افراط گرایان نروژی در یک تظاهرات را محکوم کرد و از مقامات نروژ خواست جلوی بروز این حادثه را در آینده بگیرند.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از آناتولی، پاکستان روز شنبه سفیر نروژ را به منظور ابراز نگرانی از وقوع هتک حرمت کتاب مقدس مسلمانان ، قرآن ، در شهر کریستینسان نروژ فراخوانده است.

در بیانیه وزارت امور خارجه پاکستان آمده است.: پاکستان بار دیگر این اقدام را محکوم می کند و این گونه اقدامات احساسات 1.3 میلیارد مسلمان در سرتاسر جهان از جمله پاکستان را جریحه دار می کند. علاوه بر این ، چنین اقداماتی به اسم آزادی بیان قابل توجیه نیست.  

در این بیانیه اضافه شده است:  از مقامات نروژی خواسته شده است که عاملان این حرکت را مجازات کرده و از بروز این حادثه در آینده جلوگیری کنند.

به گفته وزارت امور خارجه پاکستان، سفیر این کشور  در اسلو نیز دستور داده است تا اعتراض پاکستان را به مقامات نروژی منتقل کند.

گفتنی است گروه راست افراطی راست ، متوقف کردن اسلامی سازی نروژ (سیون) ، در نروژ هفته گذشته اعتراض به اسلام برگزار کرد و تلاش کرد نسخه‌ای از قرآن کریم را بسوزاند.  این اقدام در نروژ، با موج محکومیت جهانی روبرو شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha