چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مورخ آمریکایی: بی اعتنایی غرب به رنج مسلمانان و ترک ها

حوزه/ یک مورخ آمریکایی در سخنانی با اشاره به خشونت های تاریخی علیه مسلمانان خاطرنشان کرد: غرب زمانی که خشونت ها علیه مسلمانان رخ می دهد آن را یک مشکل داخلی می نامند، اما زمانی که علیه مسیحیان رخ دهد آن را «نسل کشی» خطاب می کنند.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از آناتولی،  یک مورخ آمریکایی گفت ، غرب نمی خواهد رنج های مسلمانان و ترکان را در مجامع بین المللی بررسی کند.

ویلیام هولت در گفتگو با خبرنگاران درباره قتل عام و آزار و شکنجه هایی که ترکان مسلمان هنگامی که  مجبور به فرار  از بلغارستان به ترکیه در جریان جنگ روس و عثمانی با آن روبرو شدند ، گفت: میزان آزار و شکنجه مسلمانان در آن دوره به اندازه کافی در ترکیه یا مجامع بین المللی شناخته نمی شود.

وی با بیان اینکه غرب ، رنج های مسلمانان را انکار می کند ، افزود: دلایل این امر مستشرق بودن ، خصومت با ترکان و اسلام و لابی های مسیحیان در غرب است.

هولت ادامه داد: حوادثی که در طول جنگ رخ داده اند به صورت یک جانبه منعکس می شوند.

در جنگ 1877-78 ، امپراتوری عثمانی قفقاز را از دست داد و سایر ملل مسیحی ارتدکس  در بالکان به استقلال رسیدند.

مساجد، پناهگاه آوارگان

این مورخ خاطرنشان کرد: مسلمانانی که مجبور به فرار از بلغارستان به ترکیه شدند ، به چندین مسجد - از جمله ایاصوفیه - در استانبول پناه بردند.

وی با تشریح داستان مهاجران از طریق نقاشی یک نقاش مجارستانی ، گفت: در این نقاشی ، می توانید پناهجویان را در داخل ایاصوفیه مشاهده کنید . در سال 1877 ، حدود 4000 تا 12000 پناهنده در این مسجد در حدود 4 ماه زندگی کردند. مهاجران بسیار بیمار بودند.

وی گفت: کودکان ، مردان سالخورده و زنان را می توان در نقاشی مشاهده کرد. این شاید یک داستان فراموش شده از ایاصوفیه باشد.  

این مورخ همچنین با اظهارنظر درباره وقایع 1915 در دوران عثمانی ، خاطرنشان کرد: وقتی مسلمانان مورد ستم واقع می شوند ، غرب گفت که این یک جنگ داخلی است ، اما وقتی مسیحیان تحت ستم واقع می شوند ، آن را  «نسل کشی» می نامند.

  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha