جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام موسوی

حوزه/ معاونت تهذیب حوزه علمیه قزوین گفت: علمای تشیع دردهای مردم را با قرآن درمان می کردند و اکنون هم این کتاب آسمانی نجات بخش همه انسانها است و هر فردی می تواند با تدبر و تفکر در آن بسیاری از مشکلات زندگی خود را برطرف نماید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام سید رضا موسوی، صبح امروز در نشست شورای عالی قرآنی حوزه علمیه قزوین که در سالن اجتماعات مدرسه امام صادق (ع) برگزارشد، گفت:اگر قشرهای مختلف مردم به قرآن کریم و آموزه های آن تمسک بجویند بسیاری از مشکلات فرهنگی و اجتماعی موجود در جامعه برطرف خواهدشد.

حجت الاسلام موسوی خاطرنشان کرد: علمای تشیع دردهای مردم را با قرآن درمان می کردند و اکنون هم این کتاب آسمانی نجات بخش همه انسانها است و هر فردی می تواند با تدبرو تفکر در آن بسیاری از مشکلات زندگی خود را برطرف نماید.

استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: امروز باید ابعاد مختلف ظاهری و معنوی قرآن کریم بیش از گذشته برای آحاد جامعه تبیین شود تا آنها برای یادگیری و قرائت این کتاب آسمانی رغبت بیشتری داشته باشند.

وی به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه باید ۱۰ میلیون حافظ قرآن در کشور تربیت شود، بیان کرد:در تحقق این هدف ،حوزه های علمیه مسئولیت سنگین تری دارند ،به همین دلیل باید همه توان و امکانات خود را به کار گرفته تا تعداد حافظان قرآنی افزایش یابد.

وی ادامه داد: همچنین باید در حوزه های علمیه برای آموزش دادن قرآن کریم موج قرآنی به پاشود تا همگان برای یادگیری این کتاب آسمانی در رشته های مختلف مانند صوت و لحن ،قرائت و مفاهیم اهتمام بورزند.

معاونت تهذیب حوزه علمیه قزوین تبلیغ چهره به چهره در یادگیری قرآن کریم را موثرترین شیوه دانست و عنوان کرد: هر طلبه ای که مهارت آموزش دادن این کتاب آسمانی را دارد می تواند با چنین روشی برای ترویج فرهنگ قرآنی در سطح جامعه گام جدی بردارد.

وی اظهارکرد: طلاب علاقه مند برای آموزش دادن قرآن کریم به معاونت تهذیب حوزه علمیه قزوین مراجعه نمایند.

سپس مسئول قرآن و عترت حوزه علمیه قزوین گزارشی از فعالیتهای قرآنی در مدارس حوزه علمیه قزوین ارائه داد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha