جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
یعقوبی

حوزه/ امام‌جمعه بجنورد گفت: نباید فعالیت در امامزادگان و بقاع متبرکه تنها به منبر و مداحی خلاصه و بسنده شود؛ بلکه باید با استفاده از این ظرفیت به اقتصاد کشور کمک شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در دیدار خدام امامزاده سید عباس (ع) بجنورد و مسئولان اوقاف و امور خیریه استان، بر ضرورت ارتقای نقش‌آفرینی امامزادگان در ترویج بیش از پیش معنویت در جامعه تأکید کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: افزون بر نقش ویژه امامزادگان در پذیرش زائران و مجاوران، باید برگزاری مراسم و دعاهای مختلف و مسائل معنوی هم در این اماکن مقدس به‌صورت جدی تداوم یافته و متنوع باشد.

وی با تأکید بر اینکه در سخنرانی‌ها و مداحی‌ها باید متنوع عمل کرده و کسی در امامزاده سرقفلی نداشته باشد، خاطرنشان کرد: ضروری است تنوع در برنامه‌های فرهنگی امامزاده‌ها مدنظر متولیان امر باشد نه اینکه شاهد اجرای چهره‌های تکراری باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه باید در خدمات‌رسانی در امامزادگان، نونهالان و نوجوانان را به‌صورت ویژه دریابید، گفت: نونهالان به همراه بزرگ‌ترها به این مکان‌ها می‌آیند؛ ازاین‌رو باید از این فرصت استفاده کرد تا انگیزه‌های متفاوت حاضر در این اماکن مقدس جهت‌دهی و هدایت و بارور شوند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه روحیه بسیجی می‌تواند در امامزاده‌ها میدان‌داری کرده و کار کند، افزود: به‌عنوان‌مثال می‌توان تعاونی‌هایی را در امامزاده‌ها تشکیل داد و رونق تولید در این اماکن دیده شود؛ به این معنا که هم تولید فکر و هم تولید کالا صورت گیرد.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: نباید فعالیت در امامزادگان و بقاع متبرکه تنها به منبر و مداحی خلاصه و بسنده شود بلکه باید با استفاده از این ظرفیت به اقتصاد کشور کمک شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه باید محور کارهای شما در ابتدای سال مشخص شده و اولویت‌های کار فرهنگی شما معین باشد، افزود: در این راستا می‌توان با بهره‌گیری از ظرفیت بیانیه گام دوم انقلاب، از فرهیختگان دعوت کرده و کلاس‌های فکری و فرهنگی برگزار کنید.

وی تصریح کرد: باید برکات امامزاده‌ها در جامعه ما محسوس بوده و برکت وجود این بزرگواران در سطح جامعه مجسم شود؛ ازاین‌رو لازم است حوزه‌های کاری شما خدام و متولیان امامزادگان برای مردم ملموس باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی تأکید کرد: باید با برنامه‌ریزی حساب‌شده و اولویت‌بندی کارها از این فرصت تاریخی که انقلاب در اختیار ما گذاشته، بهره بیشتر و بهتری ببریم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha