جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه پای درد و دل بیماران نشست

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی با حضور در بیمارستان شهید بهشتی همدان از نزدیک با مشکلات بیماران و وضعیت بیمارستان آشنا شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، ظهر امروز با حضور در بیمارستان شهید بهشتی همدان از نزدیک با مشکلات بیماران و وضعیت بیمارستان آشنا شد.

وی در این بازدید با بیان اینکه مرکز درمانی شهید بهشتی یکی از مراجع منحصر به فرد درمانی در غرب کشور است اظهار داشت: منحصر به فرد بودن خدمات ارائه شده توسط این بیمارستان کار را هم برای پزشک و هم برای بیمار سخت می کند.

امام جمعه همدان افزود: مرکزی که منحصر به فرد است باید از نظر پزشک، پرستار و تجهیزات نیز تقویت شود در حالی که در این بیمارستان با مشکلاتی این چنینی مواجه هستیم.
 

وی حضور پرستاران و کادر درمانی در روند بهبود بیمار مهم عنوان کرد و گفت: حتی با وجود اساتید بزرگواری که در استان و در این مجموعه مشغول خدمت رسانی به بیماران عزیز هستند، اگر تجهیزات و پرستار کم باشد، بازهم خروجی ها با مشکل مواجه خواهند بود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه گزارش هایی مبنی بر گله مندی از میزان بالای مرگ و میر ها در مراکز درمانی وجود دارد خاطر نشان کرد: این علت به معنای عدم وجود تخصص لازم در پزشکان و کادر درمانی نیست چرا که پزشکان بسیار خوبی در همدان مشغول هستند و چرایی این موضوع را باید در کمبود پرستار، امکانات و بالا بودن مراجعات دانست.

وی با تاکید بر لزوم توجه به مطالعات پیشگیری در حوزه سرطان ابراز داشت: در بعضی از مناطق استان بیماری هایی همچون سرطان آمار بالایی دارند و لذا ایجاد مرکز پژوهشی برای بررسی و شناسایی دلایل این موضوع ضروری است.

امام جمعه همدان در ادامه با بیان این که با بالا رفتن آمار ویزیت ها توسط پزشک، بیماران حق شرعی و قانونی گردن آنها پیدا می کنند یادآور شد: البته برآیند های موجود روند مثبتی را نشان می دهد که به معنای رضایت مردم از پزشکان است اما با بالارفتن تعداد مراجعات قطعا زمان کم تری را پزشک برای هر بیمار اختصاص خواهد داد که این هم از کمبود منابع و تجهیزات سرچشمه می گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی در این بازدید از دکتر عباسی ریاست بیمارستان شهید بهشتی به خاطر توجه و تلاش ویژه این متخصص بیماری های خون و سرطان در همدان تقدیر به عمل آورد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان در پایان نیز با حضور در قسمت های مختلف بیمارستان پای درد و دل مردم و بیماران نشست و از مسئولان نیز خواستار رفع مشکلات موجود شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha