جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین عبادی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه بسیج علمی از مهمترین شاخه های بسیج است، گفت: تداوم تفکر بسیجی با همه ی نامهربانی ها، مایه امید است زیرا ثبات انقلاب به تفکر بسیجی بستگی دارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، ظهر امروز در جشنواره سراسری جهادگران علم و فناوری سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی اظهار کرد: یکی از مسائل مهمی که پیغمبران برای آن مبعوث شدند و فلسفه بعثت پیامبر اکرم(ص) نیز بوده "یُعَلِّمُهُم" است، یعنی پیغمبران معلمان جامعه هستند.

وی با اشاره به اینکه وقتی دیگران در قرون وسطی زندگی می کردند ما خیلی پیشرفت های علمی داشتیم اما این ها نسبی است، گفت: در گذشته ظلمه ای که بر جامعه حاکم بودند در حدی به افراد اجازه فعالیت می دادند که در زیر مجموعه ی آن ها قرار بگیرند لذا از حوزه هایی که به نفعشان بود حمایت، و از حوزه های علمیه ای که می خواستند مستقلا به دنبال علم بروند، پیش گیری می کردند.

امام جمعه بیرجند ادامه داد: در بعضی از فرصت هایی که ظلمه به جان هم افتادند امام باقر(علیه السلام) و همچنین امام صادق(علیه السلام) در یک فرصت کوتاهی توانستند توسعه علمی را ایجاد کنند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: منبع علمی غربی ها غالبا منابع علمی مسلمین است که به صورت نسبی به دست آن ها افتاد و وقتی از علم مسلمانان مجهز شدند رسما برای عقب نگه داری جامعه مسلمین دست به هر اقدامی زدند لذا در قرن های اخیر خیلی آسیب دیده ایم.

وی با بیان اینکه از ۲۰۰ سال قبل تاکنون، آسیب های عظیمی به ما وارد شده است، یادآور شد: بیگانگان در مواقعی به صورت مستقیم و در مواقعی به صورت غیر مستقیم از جمله سرگرمی ها، فساد، مواد مخدر و تحمیل جنگ های نظامی و اقتصادی، جلوی پیشرفت ما را گرفتند و ما را زمین گیر کردند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ما امروز حدیث نبوی که می فرماید "بدون دانش حتی نمی شود زنده بود" را با همه وجود لمس می کنیم، گفت: جامعه ای که امروز دانش نداشته باشد باید تحت الحمایه قرار گیرد و به عنوان برده زندگی کند زیرا اگر بخواهد مستقل باشد نابودش می کنند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه انقلاب معجزه ای بود که حاصل شد و بر خلاف خواسته ی شرق و غرب به وقوع پیوست، ادامه داد: در دوران های قبل انقلاب، بیگانگان از باز و بست کردن یک پیچ جز در حدی که به صورت منتاژ و به سود آن ها باشد جلوگیری می کردند.

وی یادآور شد: خیلی از کشورها و ملت ها خواسته ای چون خواسته انقلاب ایران داشته و دارند و خواهند داشت اما مشاهده می کنیم که بر سر آن ها چه بلایی در می آورند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اضافه کرد: مردم ایران اسلامی با دست خالی در مقابل قدرت های غرب و شرق و سپس در جنگ های نظامی و روانی و همه ی گزینه ها که بر روی میز بیگانگان بود ایستادگی کردند و باعث شدند تا این انقلاب بماند.

برخی عناصر داخلی با اندیشه های غربی فرودگاه خواسته های دشمنان شده اند

حجت الاسلام و المسلمین عبادی ادامه داد: در این ۴۰ سال دشمنان انقلاب از همه ی گزینه های روی میز خود بهره بردند و از هر روزنه ای وارد کشور شدند و در داخل نیز متأسفانه عده و عناصری با اندیشه های غربی فرودگاه خواسته های آن ها شدند که بدتر از بیرونی ها عمل می کنند، و این باعث شد تا آسیب های فراوانی شامل حال کشور شود.

وی با اشاره به اینکه چهل سال گذشته را با تلخی و شیرینی گذرانده ایم اما در آستانه چهل سال دوم باید تلخی ها را علاج کنیم، ادامه داد: در درون انقلاب حرکتی بر خلاف حرکت های حاشیه ای و جانبی و دگر اندیش ها، به وجود آمد که یک حرکت ناب انقلابی - اسلامی بود و این از خود انقلاب کمتر نیست و آن تفکر بسیجی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه بخشی از تفکر بسیج به رشد علمی برمی گردد، گفت: متأسفانه به خاطر بعضی ندانم کاری ها، زحمات دانشمندانی با تفکر بسیجی حال می خواهد احمدی روشن باشد و یا شهید مطهری ها باشد، توسط دشمنان داخل و خارج به هدر می رود.

ثبات انقلاب به تفکر بسیج بستگی دارد

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: تداوم تفکر بسیجی با همه ی نامهربانی ها، مایه امید است زیرا ثبات انقلاب به تفکر بسیجی بستگی دارد.

وی اضافه کرد: از مهمترین شاخه های بسیجی که باید به یک شاخه مادر تعبیر کرد دانش بنیان بودن آن است و این منحصر به یک رشته نیز نیست.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی مطرح کرد: تفکر بسیجی مایه‌ی حیات ماست و شرط آن در مقابل افکار انحرافی این است که  گذشته از کاری که انجام می گیرد در هر بخشی گسترش یابد چون ما از طریق کمیت و اعداد و ارقام نیز به تفکر بسیجی نیاز داریم.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی عنوان کرد: اگر اندیشه بسیجی گسترش پیدا کند، حمله و هجوم های فیزیکی یا فرهنگی، خود به خود از بین می رود.

وی خاطر نشان کرد: آنچه طمع بیگانگان را در جامعه ایجاد می کند، عملکرد دگر اندیشانی است که به آن ها چراغ سبز نشان می دهند و نتیجتا باعث زمین گیر شدن رشد ما می شوند.

امام جمعه بیرجند تصریح کرد: اندیشه بسیجی در هر رشته و یا علوم خاص، اگر بخواهد باقی بماند، باید خود اندیشه بسیجی از جهت اعداد و ارقام گسترش پیدا کند لذا اگر چنانچه آن حد نصاب جمعیت را نداشته باشیم هم در داخل آسیب می بینیم و هم از خارج بر ما هجوم می آورند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: دشمنان وقتی مأیوس می شوند که ما گذشته از زحمات و تلاش های که در عمق قضیه انجام می دهیم، در گسترش تفکر بسیجی نیز خوب عمل کنیم.

بسیج علمی از مهمترین شاخه های بسیج است

وی با بیان اینکه بسیج علمی از مهمترین شاخه های بسیج است، گفت: امیدواریم روزی از آسیب ها و محدودیت هایی که از درون می بینیم خارج شویم، تا شاهد نباشیم که برای ما برجامی بسازند که دانش و تکنیک ما را محدود کند و سپس همه ی امتیازات ما را تخلیه و کوچک ترین همکاری را نیز با ما نکنند و در واقع ما را به بازی بگیرند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: در گام دوم نیازمند دولتی جوان به معنی عام که دارای اندیشه ناب برای جامعه اسلامی که آن جامعه موجب تمدن اسلامی گردد، هستیم، لذا آزمون خطا کافی است و باید در مسائل سرنوشت کشور عاقلانه عمل کنیم و زیرساخت هایی بسازیم که ۴۰ سال پیش روی ما را درست رقم بزند.

انتهای پیام/ب

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha