سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
توزیع گل رز و شیرینی به مناسبت ولادت پیامبر (ص) در 25 شهر بریتانیا

حوزه/ مسلمانان شهر دربی به همراه مسلمانان شهرهای مختلف بریتانیا روز شنبه این هفته به مناسبت جشن میلاد نبی اکرم (ص)، به مغازه داران و مردم گل رز و شیرینی هدیه دادند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از derbytelegraph، مسلمانان شهر دربی، در منطقه دربی شایر انگلستان روز شنبه به توزیع گل رز و شیرینی در میان مردم اقدام کردند.

جمعی از مسلمانان (مردان و زنان به همراه کودکان) در حالی که در تقاطع سنت پیترز در دربی ایستاده بودند، به نشانه وحدت و دوستی به مغازه داران غیرمسلمان گل رز و شیرینی می دادند. این یک سورپرایز دلنشین برای مغازه دارانی بود که به نشانه درک متقابل و صلح شیرینی و گل گرفتند. این مسلمانان که عضو سازمان الصراط بودند همچنین بروشورهایی حاوی کلام الله مجید را به مردم اهداء کردند.

هدف الصراط ترویج آموزش اسلامی برا تضمین توسعه و پیشرفت در نسلهای جوان تر اعلام شده است.

این رویداد در 25 شهر دیگر در سرتاسر بریتانیا و همچنین در نقاط دیگر جهان همزمان با جشن میلاد نبی اکرم (ص) برگزار گردید.

این سازمان اسلامی هر ساله به منظور ترویج بیداری اسلامی در سرتاسر جهان و صلح بین المللی، رویداد مذکور را در تاریخ هایی نزدیک به ولادت پیامبر (ص) برگزار می کنند.

شهزاد ریاض، یک مهندس آی تی از نورمنتون و یکی از اعضای این سازمان گفت: اینکه توانستیم رودر رو با مردم صحبت کنیم، فرصت خوبی بود.

وی گفت: چند نفری ایستادند تا با ما صحبت کنند و این خوب بود زیرا فرصتی برای گفتمان داشتیم که همیشه به دست نمی آوریم. ما شیرینی پخش می کنیم زیرا معتقدیم این راهی است که از طریق آن می توانیم نسبت به همسایگان مان سخاوتمند باشیم و گل رز می دهیم زیرا با زیبایی و زیبایی مردم ارتباط دارند.

نعیم یکی دیگر از شرکت کنندگان در این مراسم گفت: نخست نزدیک شدن به مردم برایم سخت بود. اما کم کم به این نتیجه رسیدم که مردم به شیوه های مختلف واکنش نشان می دهند و بسیاری از آنان دوست دارند که توقف کرده و با ما صحبت کنند.

وی افزود: تقریبا تمامی مردم مودب و محترمانه برخورد کردند و لذت می بردند از اینکه کودکان به آنان گل و شیرینی بدهند. به نظرم خوب است که این کار در سرتاسر جهان انجام شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha