سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام حسن رمضانی

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: بی شک تقویت دینداری و بُعد معنویت در وجود انسان، لازمه تحول مطلوب در سبک زندگی اوست که در این باره طلاب و فضلای حوزوی نقش بسیار مهمی می توانند ایفا کنند.

حجت الاسلام و المسلمین حسن رمضانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: اگر ما می خواهیم که سبک زندگی افراد جامعه ما مبتنی بر آموزه های قرآن و اهل بیت(ع) تحول پیدا کند، باید زمینه معنویت و دین داری مردم را تعمیق ببخشیم.

وی افزود: همچنین باید به سمت الگوی مطلوب اسلام در بُعد اخلاقی و تربیتی حرکت کنیم که در این خصوص نیز روحانیت نقش محوری دارد و باید بتواند ایفاگر مسئولیت سنگین خود در این باره باشد.

استاد حوزه علمیه قم همچنین گفت: هدایت مردم و به خصوص نسل جوان در مسیر مورد رضای خدا و اهل بیت(ع) و دوری از فضای شهوت طلبی و هوسرانی، یکی از رسالت های مهم حوزه های علمیه است که به خصوص در دنیای کنونی، اهمیت این نوع هدایت و تبلیغ به سمت معارف و فضایل و دوری از رذایل، بیش از پیش نمایانگر شده است.

وی بیان داشت: جوانان ما برای انسان بودن و دوری از فضای شهوت و هوس، باید در مسیر قرآن و عترت گام بردارند و قبل از هر چیز به بازسازی اخلاق و رفتار خود در جامعه بپردازند.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha