چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مساجد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با تاکید بر ضرورت کیفی سازی فعالیت کانون‌های مساجد گفت: علاوه بر آموزش روخوانی قرآن لازم است در حوزه عقاید اسلامی، دشمن شناسی و مسائل سیاسی نیز به اعضای کانون‌های مساجد آموزش داده شود.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، به نقل از دفتر امام جمعه، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در شورای هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان که با حضور مشاور وزیر و رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور برگزار شد با تاکید بر ضرورت کیفی سازی فعالیت کانون‌های مساجد گفت: علاوه بر آموزش روخوانی قرآن لازم است در حوزه عقاید اسلامی، دشمن شناسی و مسائل سیاسی نیز به اعضای کانون‌های مساجد آموزش داده شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان بر اهمیت و ضرورت نظم در کارها تاکید کرد و افزود: در شهر اصفهان بیش از ۷۰۰ مسجد وجود دارد و اگر این مساجد به درستی فعال باشند بسیاری از مشکلات فرهنگی و حتی اقتصادی برطرف می‌شود و این اتفاق تنها با نظم و برنامه ریزی دقیق اتفاق می‌افتد.

حجت الاسلام و المسلمین حبیب رضا ارزانی نیز در این دیدار به بیان توضیحاتی پیرامون روند تصویب اساسنامه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور پرداخت و گفت: تا کنون ۶ جلسه از شورای سیاست گذاری کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در تهران تشکیل شده و امیدواریم با ابلاغ اساسنامه جدید کانون‌ها این جلسات در سطح استان‌ها به صورت منظم هر ۳ ماه یکبار برگزار شود.

مشاور وزیر و رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با اشاره به ثبت رسمی سامانه بچه‌های مسجد اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور به همراه اعضا در این سامانه ثبت کرده‌اند و تا کنون در کشور بیش از ۲۵ هزار کانون فرهنگی هنری مسجد فعالیت دارند.

عباس رضایی استاندار اصفهان با بیان اینکه ضروری است مخاطب فعالیت کانون‌های مساجد جوانان باشند، تصریح کرد: لازم است روحانی و امام جماعت مسجد به عنوان محور فعالیت‌های فرهنگی در مساجد باشند و با تمهیداتی تلاش شود تداخلی بین فعالیت‌های نهادهای مختلف فعال در مسجد اتفاق نیفتد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی انصاری نیز در این جلسه با گرامیداشت هفته بسیج گفت: تا کنون ۱۹۰۸ کانون فرهنگی هنری در استان مجوز فعالیت دارند که بالاترین آمار تعداد کانون‌های مساجد کشور مربوط به اصفهان بوده و همچنین بالاترین تعداد اعضای فعال در کانون‌ها نیز مربوط به این استان بوده که نشان از ظرفیت بالای استان در این زمینه دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان اصلی ترین سنگر برای فعالیت فرهنگی را مساجد دانست و تصریح کرد:مسجد متعلق به مردم بوده و نهادهای مختلفی در این زمینه فعالیت دارند و ما نیز در این شورا برای سیاست گذاری فعالیت‌های مساجد تلاش می‌کنیم.

در ادامه جلسه احکام اعضای شورای هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان توسط نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان به آنها اهدا شد . 

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha