پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین ربانی

حوزه/ رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه گفت: ایده تأسیس بسیج یک معجزه و عنایت الهی به حضرت امام(ره) و از برکاتی بود که انقلاب و نهضت اسلامی را بیمه کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه حجت الاسلام و المسلمین ربانی صبح امروز در جلسه شورای هماهنگی اداری مرکز خدمات ضمن تبریک و گرامیداشت هفته بسیج گفت: ایده تأسیس بسیج یک معجزه و عنایت الهی به حضرت امام(ره) و از برکاتی بود که انقلاب و نهضت اسلامی را بیمه کرد.

وی با بیان اینکه حضور مردم به عنوان بسیجی، نقش ارزنده‌ای در دفاع از انقلاب در دهه 60، در جنگ تحمیلی و سایر ابعاد انقلاب داشت، افزود: جا دارد تحلیل شود که چطور امام(ره) در آن برهه حساس از تاریخ انقلاب به این نتیجه رسیدند که این نهاد را تأسیس کند.

رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه حوادث اخیر و اغتشاشات، پیام‌هایی را برای مسئولان و مردم دارد، گفت: اگرچه این حوادث تلخ بود و نقاط آسیب‌پذیر آن کم نبود ولی چند نکته را باید دقت کرد.

وی بیان کرد: باید سجده شکر بگذاریم که خداوند تفضل کرده مردم ما با همه سختی‌ها و رنج‌ها از نظام اسلامی و ولی فقیه حمایت می‌کنند و دلشان هدایت می‌شود و این جز به لطف و عنایت خدا و توجهات ائمه اطهار به‌ویژه حضرت ولی‌عصر(عج) چیز دیگری نیست.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی گفت: نباید از معجزه الهی غافل بود و هیچ‌گاه آیه شریفه «وَتَوَکَّلْ عَلَی اللَّهِ ۚ وَکَفَیٰ بِاللَّهِ وَکِیلًا؛ در کارها بر خدا توکل کن و تنها خدا برای مدد و نگهبانی کافی است» را فراموش نکنیم؛ اگر به خدا توکل داشته باشیم دغدغه‌ها و نگرانی‌ها کم می‌شود و عامل اصلی موفقیت نهضت امام و همراهان ایشان هم همین بود.

وی با اشاره به پیروزی امام در نبرد با استکبار تصریح کرد: کسی در 60 سال پیش فکر نمی‌کرد این نهضت پیروز شود و همه حسابگران شرقی و غربی باور نمی‌کردند که امام با توکل و اعتماد و ارتباط با خدا و استمداد این ارتباط و اتکای به مردم بتواند در مقابل شاه پهلوی تا دندان مسلح پیروز شود.

وی ادامه داد: در جریانات اخیر رهبر انقلاب از اعتبار خودشان با اعتماد، روشنی و صداقت مایه گذاشتند و البته خدا هم جبران خواهد کرد و به مدد الهی ایشان روز به روز سربلندتر خواهد بود.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha