جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اختتامیه دوره خبرنویسی مدرسه علمیه دارالسلام

حوزه/ اختتامیه دومین دوره آموزشی مقدماتی «مهارت های رسانه ای» ویژه طلاب مدرسه علمیه دارالسلام تهران برگزار و براساس سنجش علمی، به ۴۱ نفر از طلاب واجد شرایط، گواهی رسمی پایان دوره اعطاء شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، اختتامیه دومین دوره آموزشی مقدماتی «مهارت های رسانه ای» ویژه طلاب مدرسه علمیه دارالسلام تهران امروز با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمدهادی رحیمی صادق مدیر حوزه علمیه استان تهران، حجت الاسلام والمسلمین حسین اسکندری مدیر مدرسه علمیه دارالسلام، حجت الاسلام والمسملین محمدرضا برته مدیراطلاع رسانی و رسانه حوزه های علمیه کشور، حسن صدرایی عارف سردبیر و علی علیزاده دبیر استان های خبرگزاری حوزه، و طلاب این مدرسه برگزار شد.

در این مراسم، گواهینامه های پایان دوره، براساس سنجش علمی به طلاب شرکت کننده واجد شرایط اعطا شد.

تقدیر مدیر مدرسه علمیه دارالسلام تهران از خبرگزاری حوزه

حجت الاسلام والمسلمین حسین اسکندری، مدیر مدرسه علمیه دارالسلام تهران در این مراسم با تقدیر از خبرگزاری حوزه در برگزاری دوره «مهارت های رسانه ای»، گفت: از مسئولین خبرگزاری «حوزه» در برگزاری دوره مقدماتی «مهارت های رسانه ای» و «خبرنویسی» قدردانی می کنیم و امیدواریم دوره های تکمیلی این دوره هم برگزار شود.

مدیر مدرسه علمیه دارالسلام تهران در پایان خاطرنشان کرد: برگزاری دوره مهارت های رسانه ای فرصت خوبی برای طلاب مدرسه علمیه دارالسلام است تا ضمن آشنایی با فضای رسانه ای بتوانند در روند آن نیز تاثیرگذار باشند و همین جا از خبرگزاری حوزه تشکر می کنیم که زحمت برگزاری این دوره را قبول کردند.

مدیر حوزه علمیه تهران: شعار «هر طلبه یک رسانه» قابل تحقق است

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق، مدیر حوزه علمیه استان تهران سخنران بعدی این مراسم بود که در سخنانی ضمن تشکر از اقدام مسئولان خبرگزاری حوزه نسبت به برگزاری دوره های خبرنگاری در مدارس علمیه تهران، اظهار داشت: این دومین دوره آموزشی رسانه و خبرنگاری در حوزه علمیه استان تهران بود و از همه دوستان عزیز در خبرگزاری حوزه که این دوره ها را برگزار کردند، تشکر می کنم.

وی افزود: امیدوارم این تلاش ها و زحمات در جهت انجام وظیفه و فرمایش قرآن کریم باشد که به ما امر کرده است در رساندن پیام دین و تبلیغ دین که سرچشمه هایی جوشان از معرفت الهی هستند کوشا باشیم و لحظه به لحظه باید آب این چشمه را به تشنگان وادی دین رساند.

یکی از شاهراه های تبلیغ دین، رسانه و خبرنگاری است که امروز به شدت ما نیازمند آن هستیم

مدیر حوزه علمیه استان تهران ابراز داشت: یکی از شاهراه های تبلیغ دین، رسانه و خبرنگاری است که امروز به شدت ما نیازمند آن هستیم. شاهراه دیگر، پژوهش و تحقیق و دست به قلم بردن در راه علم و نشر معارف الهی است.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق گفت: واقعیت این است که ما به شدت نیازمند نهضت و جهاد تبیینی هستیم و باید در قضیه نهم دی توجه ویژه می کردیم. باید در جهت تبیین و جا انداختن و متاسفانه در این قضیه رسالت خود را به نحو احسن انجام نداده ایم.

وی با اشاره به حماسه غرور آفرین نهم دی خاطر نشان کرد: حماسه نهم دی روز میثاق امت با ولایت نام گذاری شد. امت و امام و جایگاه امامت و ولایت هنوزم که هنوز در کشور حتی برای خواص ما جا نیافتاده است.

مدیر حوزه علمیه استان تهران با اشاره به فتنه چند روز قبل بعضی از اغتشاشگران هدایت شده توسط استکبار تاکید کرد: اگر این فتنه جلوگیری نمی شد و اگر حرکت حکیمانه رهبر حکیم و فرزانه انقلاب نبود قطعاً دشمنان که تجربه سال ۸۸ و دی ماه سال ۹۶ را داشتند فتنه ای بسیار بزرگ و سهمگین تر برنامه ریزی و اجراء می کردند ولی الحمدالله با یک جمله حضرت آقا که در درس خارج فقه ایشان ایراد شد، فتنه ها را نقش بر آب کردند.

وی ادامه داد: حضرت آقا فرمودند مردم باید خود را از صف فتنه گران جدا کنند. خواص آگاه و با بصیرت هم فتنه را فهمیدند و به امر رهبر انقلاب لبیک گفتند و به میدان آمدند ولی متاسفانه بعضی خواص باز هم در این فتنه رفوزه شدند.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق گفت: بعضی از خواص با دید کوتاه در این فتنه  بی بصیرتی کردند  و در پی شکوه بر آمدند و اعتراض کردند اما وقتی دستور حکیمانه رهبر انقلاب را دقت کنیم متوجه می شویم که این حرکت حکیمانه حضرت آقا چه مبانی حکیمانه و دقیقی دارد و بعد از چند روز این حقایق بر همگان آشکار شد.

وی ادامه داد: این فتنه و دستور رهبر انقلاب مشخص کرد که ما باز هم در شناخت جایگاه ولایت و تبیین جایگاه امام هنوز وظیفه خود را انجام نداده ایم.پ

۷۰ نفر از افراد معلوم الحال که در صحنه ای که اصل نظام در خطر افتاده و قرآن ها سوخته شده است‌ و در بعضی از شهرها یک بانک هم سالم نمانده، بیانیه در حمایت از اغتشاشگران منتشر می کنند

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق افزود: عنصر بعدی که در نهم دی کلید واژه همه سخنرانی های حضرت آقا از آن روز تا به امروز است بحث فتنه و فتنه گران است. شاید به مذاق بعضی ها خوش نیاید که از سران فتنه نام برده شود. هنوز آن مارهای خوش خط و خال از صحنه زندگی مردم پایشان را بیرون نکشیده اند.

مدیر حوزه علمیه استان تهران با اشاره به انتشار بیانیه ۷۰ نفر از فتنه گران در حمایت اشرار حوادث اخیر، اظهار داشت: هفتاد نفر از افراد معلوم الحال که در صحنه ای که اصل نظام در خطر افتاده و قرآن ها سوخته شده است‌ و در بعضی از شهرها یک بانک هم سالم نمانده، بیانیه در حمایت از اغتشاشگران منتشر می کنند. این افراد از حسن رفتار نظام سوء نیت دارند و در پی ضربه زدن به نظام اسلامی هستند.

وی ادامه داد: افراد امضاء کننده این بیانیه وقیحانه بیانیه در حمایت از آشوبگران و اغتشاشگران می دهند و جالب اینکه خواهان برخورد با سربازان جان برکف این نظام شده اند. متاسفانه این افراد قبلا در دولت بودند و در حال حاضر نیز با دولت در ارتباط هستند

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق افزود: باید گلایه کرد از مسئولانی که با افتخار از سران فتنه نام می برند و آن ها را مایه افتخار این کشور می دادند. در حالی است که سران فتنه در پی خدشه دار کردن نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده اند.

وی در پایان خطاب به طلاب حاضر در این مراسم خاطرنشان کرد: ما نباید فقط در حد یک خبرسان و یا خبرنگار متوقف شویم بلکه احساس و شعار من این است که هر طلبه باید یک رسانه باشد. امروز هر کدام از ما باید یک رسانه در فضای حقیقی و فضای مجازی باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین برته: مجهز بودن به علم و تقوا شرط ورود به فعالیت رسانه ای است

حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا برته مدیراطلاع رسانی و رسانه حوزه های علمیه کشور هم یکی دیگر از سخنرانان مراسم بود که به تبیین ضرورت حضور طلاب در عرصه های مورد تاکید مقام معظم رهبری پرداخت و گفت: در متون فقهی ما این مسئله بحث شده است که اگر فهمیدیم مولای ما یک امری را از ما خواسته است و حتی آن امر مولا بصورت اجمالی هم به دست ما رسیده باشد باید به اصل تکلیف اقدام کنیم حتی اگر در مامور به وضعیت مکلف به هم مشخص نباشد.

وی ادامه داد: اگر یک امری به خطاب تفصیلی و روشن بیان شده باشد باید چکار کرد؟ در این وضعیت احتمال و شاید گفتن برای اینکه شانی خالی کنیم از آن وظیفه ای که بر عهده ما نهاده شده کار درستی نخواهد بود. دل مولا را از ما شاد نخواهد کرد.

حجت الاسلام و المسلمین برته خطاب به طلاب حاضر در این مراسم بیان داشت: من و شما از حضرت آقا در طول این انقلاب خطاب به صورت صریح و مبین شنده ایم و همین امر و دستور، تکلیف را برای ما تمام می کند.

با یک دوره شرکت کردن در کلاس رسانه تکلیف از روی دوش ما برداشته نخواهد شد، بلکه فقط یک برگه آموزشی است برای اعزام به منطقه جنگی رسانه که در آنجا بتوانیم موثر واقع شویم.

وی افزود: حضرت آقا چندین بار از ما مطالبه داشته اند. چندین بار مستقیما فرمودند اَین عمار؟ چندین بار تاکید کرده اند که در وسط میدان به تبیین و روشنگری بپردازید.

مدیراطلاع رسانی و رسانه حوزه های علمیه با اشاره با بیانیه گام دوم انقلاب که توسط رهبر انقلاب ایراد شد، اظهار داشت: بیانیه گام دوم را ملاحظه کنید. خطاب این بیانیه که جوانان و بخصوص شما هستید. در این بیانیه حضرت آقا چندین بار فرمودند: جوانان بیایند وسط میدان و کار رسانه ای انجام دهید.

وی با بیان اینکه گرفتن گواهی پایان دوره تکلیف را ساقط نمی کند، تاکید کرد: با یک دوره شرکت کردن در کلاس رسانه تکلیف از روی دوش ما برداشته نخواهد شد، بلکه فقط یک برگه آموزشی است برای اعزام به منطقه جنگی رسانه که در آنجا بتوانیم موثر واقع شویم.

حجت الاسلام و المسلمین برته ادامه داد: گرفتن گواهی پایان دوره برای این است که کار رسانه ای را فرا بگیریم تا در وسط جنگ رسانه ای بجنگیم نه اینکه رهبر انقلاب در وسط میدان باشند و ما در پشت جبهه دعا برای سلامتی ایشان کنیم!

وی افزود: تا کی باید کار تبیین و روشنگری را حضرت آقا شخصا بر دوش بکشند و ما فقط نظاره گر باشیم؟ کی باید اتفاق بیافتد که در جایی یک فتنه ای باشد و بچه های انقلابی بتوانند آن فتنه را خاموش کنند و حضرت آقا بیایند و خبر اقدام بچه های انقلابی را در خاموش کردن فتنه را بدهند.

مدیراطلاع رسانی و رسانه حوزه های علمیه با بیان اینکه طلاب در وهله اول باید رسالت علمی خود را انجام دهند تاکید کرد: باید این نکته را تاکید کنم، طلبه ای که از رسالت طلبگی خود کم بگذارد و در علم و تقوای خود کوشش نکند اصلا به درد فضای رسانه نمی خورد و قطعاً مضر نیز خواهد بود.

وی با اشاره به رهنمود مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم اظهار داشت: حضرت آقا در این بیانیه اشاره کردند به کار رسانه در سطح کشور و در سطح بین الملل و تلاش در جبهه رسانه ای را از جوانان مطالبه کرده اند.

تا کی باید کار تبیین و روشنگری را حضرت آقا شخصا بر دوش بکشند و ما فقط نظاره گر باشیم؟حجت الاسلام و المسلمین برته در پایان خاطرنشان کرد: طلبه ای در فضای رسانه و حقیقی موفق است که مسیر درست علمی و عملی طلبگی را طی کرده باشد و لذا صرف گرفتن مدرک برای ورود به این فضا درست نیست، بلکه قطعا می تواند مضر باشد.

تصاویر اختتامیه دوره آموزشی مقدماتی مهارت های رسانه ای در مدرسه علمیه دارالسلام تهران

گفتنی است، دومین دوره آموزشی مقدماتی «مهارت های رسانه ای» ویژه طلاب مدرسه علمیه دارالسلام تهران، طی روزهای ۲۰ و ۲۱ تیرماه سال جاری، بصورت کارگاهی در دو کلاس مجزا، با همکاری مشترک مدیریت حوزه علمیه استان تهران، خبرگزاری رسمی حوزه و مدرسه علمیه دارالسلام، در محل این مدرسه برگزار شد.

در این دوره که با استقبال طلاب علاقمند روبرو  شد، با حضور اساتید و کارشناسان رسانه ای، مباحثی چون «اصول خبرنویسی»، «آخرین تحولات شبکه های اجتماعی»، «تکنیک های مصاحبه»، «سوژه یابی خبری»، «ارتباطات رسانه ای»، و ...، در دو نوبت صبح و عصر، به طلاب شرکت کننده آموزش داده شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha