جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جلسه درس اخلاق مدرسه علمیه کوثر ورامین

حوزه/ حجت الاسلام ضیایی با اشاره به تصمیم رهبر معظم انقلاب در برابر گرانی بنزین، گفت: تصمیم رهبر معظم انقلاب نه افراط بود و نه تفریط، بلکه یک شجاعت به تمام معنا بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، حجت الاسلام سید کاظم ضیایی، صبح امروز در مدرسه علمیه کوثر ورامین، به تبیین فرازهایی از توصیه ها و دستورات اخلاقی از کتاب شریف معراج السعاده پرداخت و اظهار داشت: دنیا مقدمه و وسیله ای برای آخرت است و لذتی که انسان در پی آن است، لذت مقطعی است و انسان باید بدنبال لذت آخرتی باشد.

وی ادامه داد: انسان از عقل و شهوت  تشکیل شده است اگر به سمت شهوت برود، عقل زایل می شود و اگر به سمت عقل برود، شهوت و غضب کنترل می شود و در مسیر درست استفاده خواهد شد.

استاد حوزه علمیه ورامین افزود: انسان برای رسیدن به درجات بالای اخلاقی باید روحش در حد اعتدال باشد مانند یک راننده حرکت کند تا ماشین انسانیت را درست هدایت کند تا سالم به مقصد برسد.

وی با بیان این که افراط و تفریط انسان زمانی رخ می دهد که از حالت اعتدال خارج شود، اظهار داشت: اگر بحث حکمت به سمت تفریط حرکت کند بلاهت به وجود می آید و اگر به سمت افراط برود تبدیل به جربزه می شود. بحث شجاعت اگر به سمت افراط برود تحور به وجود می آید و اگر به سمت تفریط برود جور به وجود می آید.

حجت الاسلام ضیایی ادامه داد: بحث عفت اگر به سمت افراط برود، غرق شدن در لذات جسمانی است و تفریط آن خمودگی است. افراط در بحث عدالت، تبدیل به ظلم می شود و اگر تفریط شود تبدیل به تحمیل ظلم می شود.

وی در ادامه با اشاره تصمیم رهبر معظم انقلاب در برابر گرانی بنزین، اظهار داشت: تصمیم رهبر معظم انقلاب نه افراط بود و نه تفریط، بلکه یک شجاعت به تمام معنا بود، یعنی به موقع تصمیم گرفتن.

حجت الاسلام ضیایی در پایان بصیرت افزایی و تبین مسائل را در جلوگیری از ادامه آشوب های اخیر بسیار موثر دانست و گفت: طلاب خواهر نقش بسزایی در هدایت افکار جامعه دارد و خواهران طلبه می توانند با بیان درست مسائل، شبهات را ابتدا از خانواده و بعد از جامعه رفع نمایند چرا که وظیفه طلاب خواهر در این زمینه بسیار حساس است. ۳۱۳/۴۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha