جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
ولی الله حیاتی

حوزه/ معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی گفت: استانداری قصد دارد به همان میزانی که در هر روستا زکات جمع‌آوری می‌شود، اعتبار ویژه‌ای برای آن روستا در نظر بگیرد تا پروژه عملی از محل زکات در آن محل اجرایی و عملیاتی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، ولی‌الله حیاتی، امروز در نشست شورای زکات استان، با اشاره به امنیت و آرامش استان در هفته‌های اخیر و عدم اغتشاش در خراسان شمالی، اظهار کرد: از اقدامات پیشگیرانه مسئولین استان و تدابیر مدیران و مواضع حکیمانه نماینده ولی‌فقیه در استان درزمینهٔ حوادث اخیر قدردانی می‌کنم.

وی افزود: اگر این مواضع حکیمانه در خطبه‌های نماز جمعه نبود قطعاً استان ما آبستن حوادث ناگواری بود؛ اما همه این عوامل دست‌به‌دست هم داد تا خراسان شمالی از این آزمون سرافراز بیرون بیاید.

حیاتی ادامه داد: همچنین با راهپیمایی و تظاهرات مردم خراسان شمالی در حمایت از اقتدار و امنیت کشور برگ زرینی از حماسه‌های این مرزوبوم به ثبت و ضبط رسید.

معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی در ادامه با اشاره به اقدامات مسئولان ارشد استان در زمینهٔ زکات، اظهار کرد: در حوزه وزرت کشور به دلیل شبکه گسترده‌ای که داریم تلاش می‌کنیم از این ظرفیت در راستای ترویج فرهنگ زکات استفاده کنیم.

وی با تأکید بر ضرورت فرهنگ‌سازی نسبت به مقوله زکات، افزود: حتماً باید علما و روحانیان به میان مردم رفته و برای فرهنگ‌سازی زکات اقدام کنند و این فرهنگ به‌درستی تبیین شود.

حیاتی خاطرنشان کرد: مردم ما متدین هستند و قطعاً اگر زوایا و ابعاد مختلف این موضوع به‌درستی برای آن‌ها تبیین شود استقبال به پرداخت زکات بیشتر می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه باید نماد پرداخت زکات در روستاها دیده شود، افزود: در این راستا استانداری خراسان شمالی قصد دارد به همان مقداری که روستا در حوزه زکات کمک می‌کند از محل اعتبارات دهیاری‌ها، اعتبار ویژه‌ای برای آن روستا در نظر گرفته و پروژه عملی از محل زکات اجرا و عملیاتی شود تا مردم بدانند ثمره پرداخت زکات به مردم همان روستا رسیده است و این خود تبلیغ عملی برای زکات است.

حیاتی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هجمه دشمنان نسبت به مسائل دینی، افزود: تهاجم گسترده و تمام‌عیاری از سمت‌وسوی دشمنان این مرزوبوم برای مبارزه با فرهنگ دینی در این مملکت رقم می‌خورد.

وی ادامه داد: زکات جزء آموزه‌های دینی ما است؛ اما به انحای مختلف به این فریضه دینی هجمه می‌شود تا ارادت مردم نسبت به حوزه دینی و مقوله‌های اسلامی کمرنگ شود؛ بنابراین نقش ما در این شرایط ویژه است تا مبانی دینی را تشریح و تبیین کرده و با این اقدامات دشمنان مقابله کنیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان شمالی گفت: به‌ویژه در شرایط حساس کنونی که دشمن تلاش می‌کند آموزه‌های دینی را به‌ویژه در نسل جوان کمرنگ کند؛ باید همت ما در این حوزه بیشتر شود تا توطئه‌های دشمنان را خنثی کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha