جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مختار

حوزه/ از جانب حوزه علمیه العروة الوثقی لاهور پاکستان کنفرانس وحدت با حضور روحانیون برجسته شیعه و سنی  درحال برگزاری بود که یکی از سخنرانان این کنفرانس در سخنرانی خود در مورد مختار ثقفی صحبتی کرد که هنوز هم مورد بحث کاربران فضای مجازی و شیعیان پاکستان است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه  از جانب حوزه علمیه العروة الوثقی لاهور پاکستان کنفرانس وحدت با حضور روحانیون برجسته شیعه و سنی  درحال برگزاری بود که یکی از سخنرانان این کنفرانس در سخنرانی خود در مورد مختار ثقفی صحبتی کرد که هنوز هم مورد بحث کاربران فضای مجازی و شیعیان پاکستان است.

یکی از سخنرانان کنفرانس وحدت در لاهور با بیان اینکه خداوند اگر بخواهد با دست هرکسی کار خوب را انجام می دهد گفت: پس از حکومت یزید ملعون مختار ثقفی حکومت را به دست گرفت و  قاتلان امام حسین (ع) را به جهنم واصل کرد، اما پس از آن مختار ادعای نبوت کرد و مشرک و مرتد شد، یعنی شما ببنید خداوند انتقام خون امام حسین (ع) را به دست چی کسی گرفت.

پس از سخنرانی این روحانی حجت الاسلام والمسلمین سید جواد نقوی مدیر حوزه علمیه العروة الوثقی لاهور پاکستان سخنران ویژه این برنامه سخنرانی کرد و گفت: در این کنفرانس حرف های مختلفی زده شد، چون افراد از گرایش های مختلفی حضو داشتند و هیچ کسی را مجبور به زدن حرف خاص نکردیم و همه آزاد بودند، به این میگویند "وحدت" اما اگر سخن برخی از سخنرانان کنفرانس موجب ناراحتی دیگران شده بعدا می توان آن را در مجامع علمی حل کرد.

از سوی دیگر این صحبت توهین آمیز نسبت به مختار ثقفی فقط در سالن کنفرانس نماند و کلیپ از این صحبت جنجالی در فضای مجازی میان شیعیان دست به دست شدد و مردم سیل اعتراض را به طرف حجت الاسلام والمسلمین سید جواد نقوی که برگزار کننده این کنفرانس بود روانه کردند.

اعتراضات به اوج رسیده بود که حجت الاسلام والمسلمین سید نیاز حسین نقوی نائب رئیس وفاق المداس شیعه پاکستان در سخنرانی خود در کنفرانس اتحاد ملت در واکنش به این قضیه اعلام کرد: مطرح کردن مباحث اختلافی کار درستی نیست، البته بیش از پنجاه نفر از علمای برجسته شیعه گفته اند که تبلیغات علیه مختار توطئه بنی امیه بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha