پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
لائینی

حوزه/ امام جمعه ساری با بیان این که خدمت به حوزه های علمیه و مدارس علوم دینی را یکی از وظایف مهم خود می دانم، تصریح کرد باید از همه ظرفیت ها برای توسعه کمی و کیفی مدارس علمیه بهره گیریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمد باقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران، امروز در اختتامیه چهارمین جشنواره استانی علامه حلی در ساری، صالح سازی جامعه را یکی از وظایف مهم امروز حوزه‌های علمیه دانست و گفت: برای صالح سازی در جامعه باید طلاب و علمای خوب داشته باشیم تا بتوانند جامعه سالم و انسان‌های صالحی تربیت و پرورش دهیم.

وی با بیان این که حوزه های علمیه باید مربیانی صالح برای جامعه تربیت و پرورش دهند، افزود: در حالی که نظام های غربی به دنبال فاسد سازی جامعه هستند، جامعه اسلامی باید همه توان خود را در جهت تربیت انسان های صالح به کار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت توجه به پژوهش در حوزه های علمیه تأکید کرد و گفت: فعالیت های حوزه های علمیه پژوهش محور باشد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که یکی از شاخصه های حوزه های علمیه این است که بر روی دل های انسان کار می کنند، افزود: رویکرد علمی در دنیا این گونه نیست و امروز حوزه های علمیه علاوه بر عقل، فهم و ذهن طلاب به دل و نفس طلبه نیز توجه دارند.

وی در ادامه سخنان خود به شناسایی 400 پژوهشگر دینی در سطح استان اشاره کرد و آن را ظرفیت عظیمی در جهت فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی دانست و خاطرنشان کرد: باید با راه اندازی یک پژوهشگده از این ظرفیت عظیم در بخش های مختلف بهره گرفته شود.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی در بخش دیگری از سخنان خود به مدیریت حوزه های علمیه در شرایط امروز جامعه اشاره کرد و آن را کاری سخت دانست و گفت: با توجه به شرایط خاص اقتصادی که در آن قرار داریم مدیریت حوزه بسیار کار مشکلی است و صبرو  حوصله زیادی می خواهد.

امام جمعه ساری با بیان این که خدمت به حوزه های علمیه و مدارس علوم دینی را یکی از وظایف مهم خود می دانم، بیان داشت: باید از همه ظرفیت ها برای توسعه کمی و کیفی مدارس علمیه بهره گیریم.

وی در ادامه سخنان خود با تأکید براین که پایان نامه های طلاب کاربردی تر باشد، افزود: پایان نامه هایی که در حوزه های علمیه از سوی طلاب تدوین می شود باید مسأله محور بوده و مسائل را حل کند.

نماینده ولی فقیه در مازندران به ظرفیت بالای فقه اشاره کرد و با بیان این که با بهره گیری از این ظرفیت بالا می توانیم بسیاری از مسائل جامعه را حل کنیم، خاطرنشان کرد: باید به گونه ای عمل کنیم که فقه بتواند مشکلات جامعه را حل و فصل کند و این ظرفیت در فقه ما وجود دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha