جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله حسینی قزوینی

حوزه/ امروز در موقعیتی بسیار حساس هستیم به طوری که دشمنان و رژیم آل سعود همه تلاش شان را بکار بسته اند تا اختلافات بین دو مذهب شیعه و سنی را بیشتر کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه حجت الاسلام والمسلمین حسینی قزوینی امشب در همایش مبلغین اربعین حسینی که در سالن اجتماعات مدرسه عالی دارالشفاء در قم برگزار شد به خصوصیت مبلغین اشاره کرد و گفت: از جمله این ویژگیها از نظر قرآن اخلاص، شجاعت، خدا ترسی و... است.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: مبلغ نمونه کسی است که براساس نیاز روز سخن بگوید؛ شبهات اعتقادی علمی را بشناسد؛ برای آن جواب اقناع کننده داشته باشد،جامعه هدف را بشناسد؛ اطلاعات کافی و لازم از مبانی دینی و ارزشی داشته و اهل مطالعه باشد.

این محقق بیان داشت: مبلغ نمونه کسی است که در برخورد با مردم بالاترین و بهترین برخوردها و رفتارها را داشته باشد، بطوری که با اخلاق و رفتارش مردم را جذب دین کند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قزوینی گفت: امروز در موقعیتی بسیار حساس هستیم، به طوری که دشمنان و رژیم آل سعود همه تلاش شان را بکار بسته اند تا اختلافات بین دو مذهب شیعه و سنی را بیشتر کنند. در این رابطه رژیم آل سعود هزینه های زیادی کرده است و بعضا به بعضی منبری ها پول داده تا به مقدسات دو مذهب توهین کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: با این شرایط حساس باید مبلغ مواظب سخنان خود بر روی منبر باشد، تا هر حرفی را مطرح نکند، به خصوص از سخنان تفرقه بر انگیز پرهیز کند.

این محقق بیان داشت: امروز یکی از مسائل مهم در عرصه تبلیغ کادر سازی وتربیت مبلغ است. مبلغ نمونه کسی نیست که فقط به منبر اکتفاء کند، بلکه مبلغ کسی است که وقتی وارد منطقه تبلیغ شد از همه جهات اثرگذار باشد.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha