جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مرکز فقه و اصول خوزستان

حوزه/ نخستین مرکز تخصصی «فقه و اصول» با نام مبارک امام هادی(ع)، ویژه طلاب و روحانیون سطح ۲ خوزستانی، با پشتیبانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن‌زاده در اهواز راه‌اندازی می‌شود.

حجت‌الاسلام سید محمدرضا حسن‌زاده، مدیر مدرسه علمیه امام هادی(ع) اهواز، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به راه‌اندازی نخستین مرکز تخصصی فقه و اصول در خوزستان خبرداد و اظهار داشت: با توجه به اینکه یکی از نیازهای مهم حوزه علمیه خوزستان، تشکیل مراکز تخصصی است و آیت‌الله اعرافی نسبت به تشکیل مراکز تخصصی تأکیدات بسیار داشته‌اند، برآن شدیم تا یک مرکز تخصصی در رشته «فقه و اصول» ویژه طلاب خوزستانی راه‌اندازی کنیم.

وی با بیان اینکه این مرکز تخصصی ویژه طلاب و روحانیون سطح ۲ است، گفت: در این مرکز تخصصی از اساتید مطرح حوزه‌های علمیه بهره‌مند خواهیم بود و إن‌شاءالله مستقیماً زیر نظر حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن‌زاده از علمای حوزه علمیه خوزستان فعالیت خواهد کرد.

حجت‌الاسلام حسن‌زاده، در ادامه با اشاره به اینکه طلاب تا پیش از این برای ادامه تحصیل در رشته فقه و اصول می‌بایست به قم مهاجرت کنند، اذعان کرد: هم‌اکنون طلاب نخبه‌ای که قصد ادامه تحصیل در این رشته را دارند، می‌توانند در مرکز تخصصی «فقه و اصول» که با نام مبارک امام هادی(ع) است، فعالیت کنند.

مدیر مدرسه علمیه امام هادی(ع) اهواز، با بیان اینکه هم‌اکنون تعدادی از دانش‌پژوهان در این مرکز تخصصی مشغول به تحصیل هستند، گفت: طلاب و روحانیون می‌بایست علاوه بر تحصیل در مقطع خود، کتب مرتبط با رشته تخصصی «فقه و اصول» را نیز مطالعه و زیر نظر استاد مشاور مباحثه کنند.

وی با بیان اینکه آن‌هایی که علاقه‌مند به ادامه تحصیل در رشته فقه و اصول هستند، می‌توانند از سطح استان در مرکز تخصصی فقه و اصول اهواز شرکت کنند، اظهار داشت: این مرکز در حال حاضر قابلیت پذیرش ۸۰ نفر را خواهد داشت که إن‌شاءالله پس از افتتاح رسمی، اطلاعیه پذیرش آن منتشر خواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha