سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام و المسلمین عباس عربیان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان کردستان از راه اندازی مراکز تولیدی و کارآفرینی توسط روحانیون و طلاب کردستانی در راستای تحقق اقتصادی مقاومتی خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین عباس عربیان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان اظهار داشت: یکی از بخش های کشور که نیازمند بازسازی سریع می باشد، بخش اقتصاد است.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: اقتصاد برای هر کشوری حکم پاشنه آشیل را دارد، لذا کشورها در تقابل با همدیگر معمولا منافع اقتصادی یکدیگر را هدف قرار می دهند.

این استاد حوزه با اشاره به اینکه در سال های اخیر رهبر معظم انقلاب توجه و تاکیدات بسیاری بر مقوله اقتصاد و خودکفایی داشته و دارند، عنوان کرد: زمانی که رهبر معظم انقلاب اسلامی از اقتصاد مقاومتی، حمایت از کالای ایرانی و رونق تولید سخن به میان می آورند کلام معظم له باید برای همه ما فصل الخطاب باشد.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان ادامه داد: اگر تعامل مدیران دولتی و بخش خصوصی در حوزه اقتصاد با همدیگر خوب باشد، می توانیم به خوبی اقتصاد مقاومتی را در کشور پیاده کنیم و به طوری تحریم های ناجوانمردانه دشمنان را دور بزنیم که رسیدن به این جایگاه نیازمند کار و تلاش دوچندان است.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان افزود: در بحث حمایت از کالای ایرانی نیز امام خامنه ای توجه بسیار زیادی بر استفاده از کالای ایرانی دارند، البته معظم له از تولیدکنندگان داخلی می خواهد که کیفیت و قیمت تمام شده کالاها براساس میل جامعه و خریدار تولید شود و بتواند با نمونه های خارجی رقابت کند.

 استاد حوزه علمیه کردستان بیان کرد: امسال هم که رهبر معظم انقلاب شعار سال را رونق تولید گذاشته اند باید دولت و دست اندرکاران بخش اقتصاد کشور مشکلات بخش تولید و اشتغال را برطرف نمایند و حمایت همه جانبه ای از تولیدکنندگان بخش دولتی و خصوصی داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان با اشاره به اینکه در بخش اقتصاد مقاومتی کارهای خوبی در بین طلاب کردستانی انجام شده است، گفت: در نشست هایی که با طلاب و روحانیون سطح استان کردستان داشتیم به این نتیجه رسیدیم که در بحث اقتصاد مقاومتی وارد فاز عملیاتی شویم، لذا در ابتدای کار اقدام به ایجاد شبکه مجازی اقتصاد مقاومتی و معرفی پناسیل های تولیدی استان نمودیم که با استقبال طلاب و مردم این خطه روبرو شد.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان اضافه کرد: در ادامه از تولیدکنندگان و کارآفرینان برتر کشور برای آشناسازی طلاب و دیگر اقشار جامعه دعوت به عمل آوردیم و کلاس هایی را در این زمینه برگزار کردیم که تجربیات این کارآفرینان مورد استقبال قرار گرفت.

وی تصریح کرد: در این مدت شاهد ایجاد مراکز تولیدی و کارآفرینی توسط روحانیون و طلاب کردستانی بوده ایم و عملا توانسته ایم که یکی از مهمترین منویات رهبر انقلاب یعنی اقتصاد مقاومتی را در کردستان محقق نماییم.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان در پایان گفت: امیدواریم که بتوانیم در آینده ای نزدیک دیگر منویات رهبر معظم انقلاب هم در حوزه اقتصادی، فرهنگ و... را در این استان عملیاتی نماییم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha