جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دکتر کمال اکبری

حوزه/ عضو هیئت علمی دانشگاه صدا و سیما تصریح کرد: شرایط امروز جامعه می طلبد که زمینه گفتگوی صریح و بی پرده میان مردم و مسئولان را فراهم کنیم.

دکتر کمال اکبری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه ، با اشاره به تحولات روزها و هفته های گذشته و تلاش هایی که دشمنان به واسطه بروز اعتراضات و اغتشاشات اخیر داشته اند، اظهار داشت: در این قضایای اخیر بار دیگر مشخص شد که باید مسئولان و دولتمردان، پای صحبت ها و درددل های مردم بنشینند و ما اساساً باید کاری کنیم که زمینه گفتگوی صریح و بی پرده میان مردم و مسئولان فراهم شود.

وی افزود: به اعتقاد بنده در این خصوص می بایست اطلاع رسانی و زمینه سازی مناسبی صورت بگیرد و این را هم توجه داشته باشیم که اگر مردم اعتراضی دارند، این امر قابل فهم و منطبق با اصول قانون اساسی است و لذا باید به انتقاد و گلایه مردم احترام گذاشت و پای صحبت های آن ها نشست، ضمن آن که لازم است اساتید، کارشناسان و نخبگان جامعه نیز به تحلیل این مباحث بپردازند.

معاون سازمان امور اجتماعی وزارت کشور همچنین گفت: از سویی باید توجه داشت که بحث اغتشاش و شرارت متفاوت از مساله اعتراض است چرا که اغتشاشگران به دنبال تضعیف منافع ملی هستند و بحث آن ها جدای از مطالبات توده های مردم است، کما این که در قضایای این چند روز نیز به عینه دیدیم که مردم معترض صف خود را از اغتشاشگران و منافقان جنایتکار جدا کردند.

وی بیان داشت: حتی مخالفان نظام نیز در چارچوب قانون و اقتضائات جامعه می توانند اعتراض خود را بیان کنند، چرا که این ها به هر حال شهروند کشور ما هستند اما این فرق می کند با هنجارشکنی و اغتشاش و غارت و خونریزی.

اکبری افزود: با وجود آن که قضایای اخیر توام با خسارات و آسیب های قابل توجهی بود، اما به نظر می رسد که فرصت های آن بیشتر بود از این حیث که اولاً امید می رود از این به بعد زمینه ی مناسب برای گفتگو میان نخبگان، مردم و مسئولان فراهم شود و ثانیاً هم این که پس از محدودیت هایی که برای اینترنت ایجاد شد، شاهد تقویت و توسعه شبکه ملی اطلاعات باشیم و این مساله نیز به عنوان یک مطالبه جدی مورد توجه قرار گیرد.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha