جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مدیر حوزه علمیه خواهران فارس

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان فارس از برگزاری همایش سیره نبوی در طب یاد کرد و گفت: این همایش در قالب ۱۲ نشست علمی با محوریت اخلاق و نظام سلامت، دانشگاه سلامت و هنر، سلامت معنوی، مراقبت متعالی در منزل و غیره ارائه می شود.

حجت الاسلام محمود محمودی،  مدیر حوزه علمیه خواهران استان فارس، در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در شیراز، به بیان چگونگی تشکیل و راه اندازی همایش سیره نبوی در طب اشاره کرد و اظهار داشت: پس از اساعه ادبی که به ساحت قدسی نبی مکرم اسلام (ص) در سال ۹۱ شد، مسئولان دانشگاه علوم پزشکی تصمیم گرفتند این تهدید به جامعه بشریت را تبدیل به یک فرصت برای تبیین و معرفی، ترویج، توسعه و نظریه پردازی در عرصه سیره نبوی کنند؛ لذا واژه طب که در عنوان این همایش انتخاب شده یک ساحت بسیار کلان زیر بنائی علوم پزشکی را در برمی گیرد.

وی ملکه عصمت را از جمله کمالات علمی و عملی پیامبران الهی به ویژه پیامبر اسلام(ص) دانست و افزود: عصمت ملکه علمی و عملی است که انسان را نه تنها از گناه عمدی و سهوی بلکه از جهل، خطا، نسیان و مغالطه در اندیشه و فکر نیز نگاه می دارد.

 مدیر حوزه علمیه خواهران استان فارس در ادامه تصریح کرد: عصمت پیامبر اکرم(ص) هم در ساحت نظر و هم در ساحت عمل است که از این شخصیت و دردانه عالم هستی یک الگوی تمام عیار در تمام عرصه ها برای زندگی انسان و برای تمام ادوار تاریخ ساخته است.

وی بیان داشت: سمت و سوی همایش چهارم که اخیرا برگزار شد به سوی تحقیقی کردن همایش و به صورت پلن ها و نشست های علمی تشکیل شده که در قالب ۱۲ نشست علمی با محوریت اخلاق و نظام سلامت، دانشگاه سلامت و هنر، سلامت معنوی، مراقبت متعالی در منزل و... ارائه می شود.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha