جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
بودایی ها مانع از راه اندازی مسجد جدید در تایلند شدند

حوزه/ بودایی هایی که از نقاط مختلف تایلند خودشان را به استان کن در شمال شرقی رسانده بودند، با اعتراضات شدید مانع از راه اندازی مسجد جدید در این منطقه شدند.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از benarnews، جامعه اسلامی در شمال شرقی تایلند که قصد ثبت یک مسجد را داشتند، با اعتراضات شدیدی از سوی بودایی های این کشور که از اقصی نقاط تایلند خودشان را رسانده بودند، مواجه شدند.

این بودایی ها روز یکشنبه از دیگر استان ها به استان کن تایلند آمده بودند تا با ثبت نام مسجد مقابله کنند. در یک ویدئو کلیپ که به سرعت در فضای مجازی این کشور آسیایی منتشر شده دیده می شود که آن ها شعارهای ضدمسلمانی سر می دهند و مانع از ثبت نام یک مسجد در روستایی می گردند.

سوموانگ نتیپایانوند، رئیس کمیته اسلامی روستا و روحانی مذهبی که برای دهه ها مجبور بوده از یک خانه کوچک برای مردم موعظه کند و حالا قصد داشته یک مسجد کامل را بسازد گفت: من می خواستم مسجد را ثبت کنم که یک خانه قدیمی است و توسط یک نفر به ما اهداء شده است. اما حالا با این نتایج منفی نمی توانم مسجد مان را توسعه دهم.

در حالی که فرماندار منطقه مدعی شده که علت عدم ثبت نام مسجد رای اکثریت به رد تاییدیه می باشد اما به نظر می رسد حضور بودایی ها از شهرهای مختلف باعث این اقدام شده باشد.

 براساس قوانین تایلند اماکن عبادی باید ثبت و به تایید دولت برسند. در این کشور که اکثریت ساکنان آن را بودایی ها تشکیل می دهند، تحت قانونی که در سال ۲۰۰۵ به تصویب رسید، برای ثبت نام اماکن اسلامی رفراندوم تشکیل می شود و اکثریت رای به تایید یا عدم تایید ملک عبادی می دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha