سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
یعقوبی

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: استعدادها و ظرفیت‌های عالی و دست‌نخورده‌ای در خراسان شمالی وجود دارد که اگر این ظرفیت‌ها به‌درستی مدیریت شوند، می‌تواند در توسعه استان کمک ویژه‌ای داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی، امروز در درس اخلاق حوزه علمیه، با هشدار نسبت به غفلت و تجاهل در قبال نظام اسلامی، به تبیین غفلت‌های مورد هشدار مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب پرداخت.

وی افزود: بر اساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، در بیانیه گام دوم انقلاب، یکی از غفلت‌هایی که ملت می تواند به آن دچار شود «غفلت از شعارهای اصلی انقلاب است» که این مسأله بسیار خطرآفرین و خطرناک است.

امام جمعه بجنورد ادامه داد: از جمله این شعارها مواردی مانند «آمریکا نمی‌تواند هیچ غلطی بکند»، «مرگ بر آمریکا» و ... است که این‌ها همگی شعارهای اصلی ما بوده و نباید از آن غافل شویم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار کرد: با این شعارها به دشمن می‌گوییم ما وابسته به غرب و شرق نیستیم و البته امام خامنه ای هم فرمودند تا وقتی دشمنان انقلاب و دین، آدم نشده‌اند شعارهایتان را رها نکنید.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی، تصریح کرد: «شعار» علامت شعور یک ملت است و بسیاری از شعارها را ما از پیامبر(ص) یاد گرفته‌ایم که در جنگ احد علیه مشرکین سر دادند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: یکی دیگر از غفلت‌هایی که در بیانیه آمده «غفلت نسبت به حمایت از طبقه نیازمند است»؛ زیرا جامعه از برخی طبقات محروم تشکیل‌شده که نباید از آن‌ها غافل شویم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: یکی دیگر از غفلت‌هایی که در متن بیانیه گام دوم آمده این است که سیاست‌های غلط روشنفکران شما را از تحلیل واقعی غافل نسازد؛ ازاین‌رو باید همواره مراقب این غفلت باشیم.

وی دیگر نکته مهم در بیانیه گام دوم انقلاب را «غفلت از به کارگیری جوانان» دانست و افزود: در جنگ جوان‌ها پیروز شدند و این به دور از عدالت است که جوانان در جنگ پیشگام باشند اما در مدیریت کشور تنها از افراد مسن و سالخورده استفاده کنیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به ضرورت بهره‌گیری از توان جوانان در کنار تجربه مدیران گذشته، گفت: رهبری در بیانیه تأکید کرده‌اند که باید تجربه گذشته را پلکان پیشرفت آینده قرار داد و با توجه به تجربه گذشته، ایران آینده را بسازیم که این مهم باید رویکرد همه شئون و بخش‌های کشور باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در خراسان شمالی استعدادها و ظرفیت‌های عالی و دست‌نخورده‌ای وجود دارد که اگر این ظرفیت‌ها به‌درستی مدیریت شوند می‌تواند در توسعه استان کمک ویژه‌ای داشته باشد.

وی در پایان گفت: اکنون فضای مناسبی برای کار در این استان وجود دارد و انتظار می‌رود انسان های مختصصبه مجموعه مدیریت استان کمک کنند تا به اهداف توسعه نزدیک‌تر شویم.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha