پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
محمد فراهانی علوی معاون آموزش حوزه علمیه همدان

معاون آموزش حوزه علمیه استان همدان گفت: از برنامه هایی که به صورت هر ساله برگزار می شود سرکشی به حوزه ها در ایام مختلف است که از طریق آن طلاب و اساتید به لحاظ علمی مورد سنجش قرار می گیرند و چنانچه ضعفی مشاهده شود سعی بر جبران آن خواهد بود.

حجت‌الاسلام محمد فراهانی، معاون آموزش حوزه علمیه استان همدان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، با اشاره به مدارس فعال در سطح استان خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعداد حوزه‌های علمیه موجود در استان ۱۶ حوزه می‌باشد که از این تعداد، دو حوزه مختص به سطح عالی است.

وی افزود: علاوه بر این دو رشته تخصصی تفسیر و مشاوره اسلامی در مرکز استان و یک رشته تخصصی کلام اسلامی در شهرستان ملایر مشغول به فعالیت و تدریس است که مورد استقبال خوبی نیز قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام فراهانی با تشریح فعالیت اصلی معاونت آموزش خاطرنشان کرد: عمده مسئولیت‌های معاونت آموزش در دو شاخه امور حوزه و آموزش قرار می‌گیرد که هر یک نیازمند توصیف جداگانه‌ای است.

وی تصریح کرد: در زمینه امور حوزه‌ها ایجاد رابطه با امور حوزه، جذب کادر، نصب و عزل مدیران و استعلام و مصاحبه با اساتید از جمله وظایفی است که بر عهده این معاونت قرار گرفته است.

معاون آموزش حوزه علمیه استان همدان به بیان وظایف امور آموزش پرداخت و گفت: در زمینه آموزش نیز این معاونت در محدوده جذب طلاب، امتحان شفاهی و امتحان کتبی مشغول فعالیت است.

وی به نحوه امتحانات شفاهی طلاب اشاره کرد و یادآور شد: از پایه سوم تا پایه دهم امتحانات شفاهی به‌طور مستقیم زیر نظر آموزش استان و با حضور اساتید حوزه علمیه قم برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام فراهانی از دیگر برنامه های این معاونت برای رشد و ترقی طلاب خبر داد و تأکید کرد: از برنامه‌هایی که به‌صورت هرساله برگزار می‌شود سرکشی به حوزه‌ها در ایام مختلف است که از طریق آن طلاب و اساتید به لحاظ علمی مورد سنجش قرار می‌گیرند و چنانچه ضعفی مشاهده شود سعی بر جبران آن خواهد بود.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha