جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مدیر جامعه الزهرا

حوزه/ مدیر جامعة الزهرا علیهاالسلام گفت: امروز «أَشِدَّاءُ عَلَی الْکُفَّارِ رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ» در جهان اسلام برعکس عمل می‌شود، ارتباط با اسراییل تسهیل و پول‌های هنگفتی برای کشتار شیعیان و دیگر مسلمانان در لبنان و عراق و ایران مصرف می‌شود .

به گزارش خبرگزاری حوزه حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود مدنی در جلسه شورای اداری جامعة الزهرا با گرامیداشت هفته بسیج و تبریک اعیاد ربیع الاول به آیه «مُّحَمَّدٌ رَّسُولُ اللَّهِ وَالَّذِینَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَی الْکُفَّارِ رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ تَرَاهُمْ رُکَّعًا سُجَّدًا یَبْتَغُونَ فَضْلًا مِّنَ اللَّهِ وَرِضْوَانًا سِیمَاهُمْ فِی وُجُوهِهِم مِّنْ أَثَرِ السُّجُودِ ذَلِکَ مَثَلُهُمْ فِی التَّوْرَاةِ وَمَثَلُهُمْ فِی الْإِنجِیلِ» اشاره کرد و گفت: این آیه کریمه همراهان رسول مکرم اسلام را با خصوصیاتی معرفی کرده که دارای اهمیت است و البته منظور از همراهی در آیه، معیت فیزیکی نیست بلکه همراهی مدنظر است که شاید فرسخ‌ها یا قرن‌ها فاصله باشد مانند اویس قرنی که پیامبر در مورد او می‌فرماید «وا شوقاه، چقدر مشتاقم که او را ببینم.» و همچنین کسانی بودند که به پیامبر بسیار نزدیک بودند ولی مورد لعن قرآن قرار گرفتند «تبت یدا ابی‌لهب».

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام ادامه داد: امروز متاسفانه ویژگی «أَشِدَّاءُ عَلَی الْکُفَّارِ رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ» در جهان اسلام برعکس عمل می‌شود تا آنجا که شب گذشته یکی از سران رژیم صهیونیستی اعلام کرد از سال آینده مشکلی برای رفت و آمد شهروندان اسراییلی در کشورهای عربی وجود نخواهد داشت و توافقات ما با سرعت در حال پیشرفت است و این در حالی است که سران این کشورها پول‌های هنگفتی را برای کشتار شیعیان و دیگر مسلمانان در لبنان و عراق و ایران مصرف می کنند و همانطور که دیدید در ایران هم این آتش را شعله‌ور کردند که به لطف خدا و با تدبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی خاموش شد.

وی اظهار داشت: صلابت و شجاعت در مقابل کفر و دشمنان خدا و رسول باید در وجود ما باشد و آن را فراموش نکنیم. وقتی پایه های اساسی دین به خطر می‌افتد باید خودمان را برای جهاد و شهادت آماده کنیم چرا که در روایت آمده کسی که خودش را برای جهاد آماده نکرده باشد، منافق مرده است.

وی بیان داشت: رحماء بینهم بیانگر این است که در حوزه مدیریتی با وجود صلابت قانونی، ارتباطات ما باید سهل و راحت و همراه با مهربانی و دلسوزی باشد. البته شاید در این صورت مدیر مورد ظلم زیردستان قرار گیرد و مهربانی و لطف مدیر را با نداشتن صلابت یا دانش کافی در مدیریت اشتباه بگیرند.

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام افزود: مهربان بودن با داشتن صلابت و حتی اخذ تصمیمات خشن هیچ تنافی ندارد، کما اینکه حضرت امام(ره) در تمام طول عمرش در حال مبارزه بود؛ پیش از انقلاب با رژیم ستمشاهی و پس از انقلاب با ضدانقلاب و رژیم بعث صدام، ولی تاکنون هیچ کس مهربانی(ره) امام را انکار نکرده است.

وی در ادامه با اشاره به ابلاغ اساسنامه جامعه الزهرا علیهاالسلام و شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه خواهران پس از تایید از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: با ابلاغ اساسنامه شرح وظایف و حدود اختیارات مشخص شد و این می تواند کمک شایانی به رشد و پیشرفت مجموعه داشته باشد.

در پایان این جلسه احکام سرکار خانم عرب خزائلی به عنوان مسئول مجتمع ورزشی شهیده سیاری، سرکار خانم ناهید طیبی به عنوان مدیر دانشنامه زن مسلمان و سرکار خانم احسانی به عنوان فرمانده ارشد پایگاه‌های بسیج جامعه الزهرا علیهاالسلام از سوی حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی به آنها اعطا شد.

  

313/32

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha