سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام عابدینی

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عابدینی گفت: شاخصه‌ و معیارهای بسیج، برگرفته از قرآن و آرمان‌های الهی است و به خاطر همین خدایی بودن است که شجره طیبه بسیج ماندگاری پیدا کرده و هر روز در حال رشد و بالندگی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالکریم عابدینی، ظهر امروز در دیدار با جمعی از اساتید، کارکنان و مسئولان تشکل‌های دانشجویی دانشگاه بین‌المللی حضرت امام خمینی (ره) گفت: بسیجیان باید همان‌گونه که خدای متعال تأکید کرده، در مقابل کافران محکم باشند و همه لبخند خود را متوجه مؤمنان و نحوه برخورد خود با مشرکان و کفار را با قرآن تنظیم کنند.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه پیغمبران پیشکسوت بسیجیان هستند، بیان کرد: خداوند وقتی موسی(ع) را برای مبارزه با فرعون فرستاد، تأکید کرد که هیچ ترس و واهمه‌ای نداشته باشد؛ چراکه قرار نیست پیغمبران از ترسویان باشند و بسیجیان نیز باید جا پای پیغمبران گذاشته و در مبارزه با کافران هیچ‌گاه ترس و واهمه‌ای به دل راه ندهند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین جوانمردی را یکی از شاخصه‌های مهم بسیجیان عنوان کرد و اظهار کرد: ابراهیم(ع) با اینکه در زمان کفار زندگی می‌کرده، با عنوان جوانمرد در جامعه شناخته شده بود و همه ما نیز باید به گونه‌ای زندگی کنیم که با عنوان جوانمرد شناخته شویم.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین بیان کرد: امام خمینی(ره) خود را با معیارهای قرآنی هماهنگ کرد و به همین خاطر بزرگ‌ترین و شاخص‌ترین بسیجی عصر ما شد و توانست با انقلاب اسلامی شرق و غرب را تحت تأثیر قرار داده و متحول کند.

استاد حوزه علمیه قزوین، توجه به امر به معروف و نهی از منکر را یکی دیگر شاخصه بسیجیان مطرح کرد و افزود: امام علی(ع) فرمودند اگر امر به معروف و نهی از منکر را ترک کنید، بدترین‌ها و پست‌ترین‌ها بر شما مسلط می‌شوند و آنگاه جامعه به انحراف کشیده می‌شود.

 امام جمعه قزوین تصریح کرد: امیرالمؤمنین(ع) تأکید می‌کند هرکسی امر به معروف و نهی از منکر را حمایت کند، عزت می‌یابد و هرکسی آن را ترک کند به ذلت کشیده می‌شود و بسیجیان باید تلاش کنند تا این فریضه الهی را جدی بگیرند. 

 وی با تأکید بر اینکه داشتن ارتباط ولایی یکی از مهم‌ترین شاخصه‌ بسیجیان محسوب می‌شود، عنوان کرد: خدا در قرآن درباره مؤمنان می‌فرماید که آنها ارتباط عمیق قلبی، عاطفی، منطقی و ایمانی با یکدیگر دارند و هرکسی این ویژگی‌ها را در خود داشته و با برادران ایمانی خود این‌گونه رفتار کند، بسیجی واقعی محسوب می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین افزود: خدای متعال مؤمنان را برادران یکدیگر معرفی کرده است و این‌ها سرمایه‌های عظیم دینی ما محسوب می‌شود و باید آنها را در رابطه خود با یکدیگر معیار قرار دهیم.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha