شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
اولین جلسه هیت امنای جشنواره هنر آسمانی

حوزه/ هفتمین جشنواره هنر آسمانی در بخش های داستان و شعر ویژه طلاب فراخوان آثار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه حجت الاسلام قربانی، پیش از ظهر امروز در اولین جلسه هئیت امنای هفتمین جشنواره آسمانی که در سالن آیت الله حائری مرکز مدیریت حوزه های علمیه، برگزار شدگفت: هفتمین جشنواره هنر آسمانی در بخش داستان و شعر از بهمن ماه آغاز و اختتامیه آن جشنواره در اسفند ماه برگزار می شود.

مدیر کل جشنواره هنر آسمانی بیان داشت: طلاب و روحانیون می توانند در موضوع داستان در عناوینی مانند رمان،خاطره و داستان نویسی و در موضوع شعر هم در عناوینی مانند نثر، ادبی، شعر کلاسیک و شعر نو آثار خود را به دبیرخانه هفتمین جشنواره هنر و آسمان بدهند.  

حجت الاسلام قربانی بیان داشت: مهمترین موضوعات جشنواره برای ارائه آثار، مسئله فرهنگ جهاد، اربعین، فضای مجازی، عفاف و حجاب و امربه معروف، سبک زندگی و... است.

مدیر کل جشنواره هنر آسمانی معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه گفت: بخش ویژه هفتمین جشنواره هنرهای آسمانی، بیانیه گام دوم انقلاب است.

رژیم صهیونیستی بیشترین سرمایه گذاری را در عرصه هنر و رسانه کرده است

حجت الاسلام والمسلمین علیزاده، رئیس حوزه مدیریت حوزه های علمیه نیز گفت: برای حوزه، فرصت استثنایی در عرصه هنر ایجادشده و همین مسئله مورد تأکید رهبر انقلاب بوده و هست و تأکید ایشان این است که این ورود جدی تر از گذشته باشد.

وی بیان داشت: امروز با هنر می توان بسیار نقش آفرین بود و همین مسئله با وجود فضای مجازی و تهدیدهای آن، رسالت حوزه را سنگین تر از گذشته کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین علیزاده گفت: هم اکنون رژیم صهیونیستی بیشترین سرمایه گذاری را در عرصه هنر و رسانه کرده و همه توانشان را برای تبلیغ افکار این رژیم به کار گرفته اند.

وی افزود: وقتی اوضاع آن قدر حساس و ویژه است و با هنر و رسانه می توان بالاترین اثر را درجامعه ایجاد کرد، چرا حوزه نتواند نقش مؤثری در عرصه هنر ایفاء کند.

ایجاد فضای مناسب برای حضور و معرفی منتخبین

حجت الاسلام حسنی، مدیر فرهنگی و دانشجویی دانشگاه صدا وسیما نیز گفت: برای برگزاری بهتر جشنواره  هفتم، پیشنهادهایی هم وجود دارد که از جمله آن برگزاری نمایشگاه، انتشار آثار برگزیده جشنواره گذشته، ارائه و نشر تیزر فاخرتر برای تبلیغ واطلاع رسانی برگزاری جشنواره، ایجاد فضای مناسب برای حضور و معرفی منتخبین برگزیده جشنواره سابق در شبکه های ملی و... است.

طولانی شدن زمان برگزاری جشنواره بی انگیزگی ایجاد می کند

ابراهیم سلیمانی، دبیر کمیته هنرهای تجسمی جشنواره هنر آسمانی گفت: در گذشته که جشنواره هر دوساله یکبار برگزار می شد، وقفه ای هم ایجاد می شد و نهایتا همین وقفه باعث می شد برگزاری جشنواره هنر به سه سال به طول بیانجامد، این یعنی طولانی شدن زمان برگزاری جشنواره و خود همین مشکلاتی مانند بی انگیزگی در میان طلاب ایجاد می کرد.

وی افزود:برای رفع این مشکل پیشنهاد داده شد که موضوعات به صورت جدا گانه برگزار شود، مثلا داستان و شعر در یک سال و برنامه  های دیگر در سال دیگر برگزار شود.

سلیمانی افزود: با این تدبیری که اندیشیده شد، مشکلات سابق کمتر شده است وحتی در موضوع هنر تجمسی محتوا و موضوعات مسابقه طرحی و آماده شده است.

بی توجهی به مباحث نظری در عرصه هنر است

بهرامی، دبیر کمیته پژوهش جشنواره هنر آسمانی نیز گفت: از اتفاقات بسیار خوب در حوزه، تصویب برگزاری جشنواره هنرهای آسمانی و رسانه است.

وی بیان داشت: همه تلاش این است همه طلاب که در عرصه هنر ید طولایی دارند و می توانند اثرگذار باشند، وارد شوند، اثر بدهند و تا همین مسئله باعث شود شاهد آثارهای تکراری نباشیم.

بهرامی گفت: مسئله ای که اصلا به آن توجه نشده، بی توجهی به مباحث نظری در عرصه هنر است. در بحث هنر اصلا نظر و پژوهشی از سوی حوزویان نیست و یا وجود ندارد، با این که جامعه شدیدا به پژوهش در عرصه حوزه دین وهنر از سوی حوزویان نیازمند است تا با پژوهش اتفاقات خوبی رقم بزنند.

دبیر کمیته پژوهش هنر آسمانی افزود: امروز به دلیل تنوع رشته ها مانند هنرهای تجسمی نیازمند ورود جدی تری از سوی حوزویان می باشیم.

ورود خوب طلاب به عرصه فیلم نامه نویسی

صالحی زاده، دبیر کمیته هنرهای نمایشی و تصویری نیز گفت: برگزاری جشنواره هنر آسمانی در دو مرحله شعر و داستان اتفاق خوبی بود که در حوزه رقم خورد و همین مسئله بازتاب بسیار خوبی در جامعه داشته و حتی بعضی از طلاب درعرصه فیلم نامه نویسی و... ورود خوبی داشته اند.

وی با بیان این که هم اکنون حوزه ظرفیت خوبی برای نقش آفرینی طلاب در عرصه هنر و رسانه وجود دارد گفت:  نکته ای که کمتر به آن دقت شده، این است این روزها شاهد تغییر نگاه جهان به عرصه هنر هستیم و استکبار جهانی از این قدرت به خوبی برای پیشبرد اهداف خود بهره بردند و به همین دلیل می طلبد حوزه هم نگاه جدی تری به این مسئله داشته باشد.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha