چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
خانم علاسوند

حوزه/ عضو هیئت‌علمی مرکز تحقیقات زن و خانواده گفت: باید نگاه تربیتی جامعه نسبت به زنان و مردان یکسان بوده و نقش هر دو طرف را در ایجاد امنیت اخلاقی و روانی در جامعه به‌درستی تبیین کنیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، فریبا علاسوند در نشست تخصصی نگاه چندوجهی به امنیت زنان که در مرکز مطالعات زنان با حضور دکتر سمیه خراسانی، دکتر مسعود جان‌بزرگی و دکتر کریمی سرپرست بهزیستی استان قم به مناسبت روز مبارزه با خشونت علیه زنان برگزار شد، با انتقاد بر فرو کاهش دیدگاه‌های دینی در مسائل اجتماعی اظهار داشت: باید یک سیستم معنایی کامل در همه موارد ازجمله خانواده ایجاد شود.
وی جایگاه خانواده را در اسلام  بررسی کرد و افزود:  بسیاری از موضوعات موردتوجه در حوزه خانواده در اسلام و غرب یکسان بوده و تنها تفاوت اسلام و غرب در رویکرد این دو بوده که باید موردبررسی جدی قرار گیرد.
عضو هیئت‌علمی مرکز تحقیقات زن و خانواده با توجه به مطالبات زنان در جامعه افزود: باید برای مبارزه با خشونت علیه زنان تعریف واحدی در جامعه ارائه‌شده و برای رسیدن به جامعه‌ای عاری از خشونت  نگاه سامانمند به این موضوع داشته باشیم.
وی نظارت و قانون‌گذاری را لازمه ایجاد امنیت برای زنان در جامعه دانست و گفت: در حال حاضر موضوع مبارزه با خشونت علیه زنان تنها یک موضوع اجتماعی بوده و به‌صورت جدی و قانونی به آن نگاه نشده است.
علاسوند روشن شدن مصادیق خشونت را یکی دیگر از الزامات این حوزه خواند و ادامه داد: عدم شناخت ابعاد خشونت خود یکی از دلایل گسترش آن در جامعه بوده و باید زنان نسبت به این موضوع آگاهی لازم را داشته باشند.
وی تنها تمرکز بر روی زنان را برای ایجاد امنیت و عفاف در جامعه نادرست عنوان کرد و گفت: باید نگاه تربیتی جامعه نسبت به زنان و مردان یکسان بوده و نقش هر دو طرف را در ایجاد امنیت اخلاقی و روانی در جامعه به‌درستی تبیین کنیم.
 

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha