پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ نشست استاندار خراسان شمالی با طلاب و روحانیون

حوزه/ مسئول فرهنگی مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد گفت: بعد از سفر رهبری به خراسان شمالی و ارتقای سطوح تحصیلی حوزه علمیه استان، طلاب زیادی از مهاجرت به قم و مشهد منصرف شدند، اما اکنون فراهم کردن زمینه فعالیت تبلیغی این طلاب در آموزش‌وپرورش و سایر نهادها می‌تواند در توسعه فرهنگی استان مؤثر باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی‌ محمد نیا، امروز در نشست استاندار خراسان شمالی با طلاب و حوزویان استان، اظهار کرد: مدرسه علمیه امام خامنه‌ای پس از سفر رهبری به استان و فرمایش ایشان مبنی بر اینکه «اینجا جایگاهی است که یک حوزه علمیه کامل، با سطوح عالی درسی، با کیفیتِ خوب می‌تواند فراهم شود» به همت امام‌جمعه و مدیریت استانی حوزه علمیه راه‌اندازی شد.

وی افزود: اکنون ۱۹۰ نفر طلبه در سطح دو و سه رشته‌های تخصصی این مدرسه علمیه مشغول به تحصیل هستند.

حجت‌الاسلام محمد نیا اضافه کرد: بعد از سفر رهبری به خراسان شمالی و ارتقای سطوح تحصیلی حوزه علمیه استان، طلاب زیادی از مهاجرت به قم و مشهد منصرف شدند؛ اما اکنون فراهم کردن زمینه فعالیت تبلیغی این طلاب در آموزش‌وپرورش و سایر نهادها می‌تواند در توسعه فرهنگی استان مؤثر باشد.

وی با بیان اینکه توسعه فرهنگی لازمه توسعه اقتصادی است، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری حتی توسعه فرهنگی را مقدم بر توسعه اقتصادی می‌دانند؛ ازاین‌رو انتظار می‌رود از ظرفیت فرهنگی و تبلیغی طلاب بیش از پیش در استان استفاده شود.

حجت‌الاسلام محمد نیا اظهار کرد: همچنین مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد تنها مدرسه علمیه سطح عالی استان است که جلسات مطالبه گری درباره مسائل استانی را برگزار می‌کند و هرچند برخی از مسئولان استانی تاکنون دعوت ما را برای حضور در این جلسات نپذیرفته‌اند؛ اما پیشنهاد می‌شود مدیران استانی هم در این جلسات مطالبه گری حضور داشته باشند.

وی افزود: موضوع تکمیل ساختمان مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد به دلیل عدم هماهنگی برخی از نهادهای استانی به مشکل خورده است؛ ازاین‌رو انتظار می‌رود استاندار دستور رفع مشکلات مربوط را صادر کند.

حجت‌الاسلام محمد نیا اضافه کرد: تعداد ۱۹۰ نفر طلبه این مدرسه علمیه تخصصی ابتدا در منزل مسکونی استیجاری ساکن بوده و اکنون در ساختمان حسینیه حریری‌ها ساکن هستند؛ به همین دلیل امید است تدبیری در این راستا صورت گیرد تا مهرماه سال آینده در ساختمان جدید مدرسه مستقر شویم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha