پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
تصاویر/ همایش تجلیل و تکریم خیرین روحانیت در عرصه سلامت

حوزه/ رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه گفت: علما و روحانیت در زمینه توسعه زیرساخت های درمانی در قم و کشور، اقدامات بسیاری انجام داده اند که باید این ها به درستی تبیین شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه حجت الاسلام والمسلمین سید حسن ربانی طی سخنانی در اولین همایش تجلیل و تکریم خیرین روحانیت در عرصه سلامت با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: بی شک برگزاری چنین همایش هایی به همت مجمع خیرین سلامت کاری بس ارزشمندی است که جای تقدیر و تشکر دارد و به ویژه به تبیین و معرفی خدمات ماندگار روحانیت در این عرصه، کمک شایان توجهی می کند.

وی با بیان این که خدمت در عرصه سلامت و کمک به درمان بیماران یکی از بهترین و برترین عبادت ها به شمار می رود، افزود: خدمت به بیمار و کاستن از آلام او، مورد توجه ویژه خدای متعال است، کما این که در روایات نیز آمده اگر کسی برای رفع گرفتاری بیماری، قدم بردارد چه بتواند موفق بشود و چه نشود خداوند به او پاداش داده و او را مورد رحمت و مغفرت قرار می دهد.

رئیس مرکز خدمات حوزه‌ همچنین بیان داشت: چنانچه ما به نقش علما و روحانیون در طول تاریخ نگاه بیندازیم به خوبی متوجه می شویم که همچون دیگر عرصه ها در زمینه سلامت و درمان مردم نیز نقش مهمی ایفا کرده اند، به طوری که اگر تنها به نقش علما در یکصد سال اخیر نگاهی بیندازیم، متوجه خدمات ماندگار علما از مرحوم آیت الله شیخ عبدالکریم حائری تا دیگران می شویم.

وی به اقدامات مرکز خدمات حوزه علمیه اشاره کرد و افزود: این مرکز در عرصه درمان و سلامت طلاب و روحانیون گام‌های موثری در سراسر کشور برداشته و انشاالله در دومین همایشی که سال آینده مجمع خیرین سلامت برگزار می‌کند مرکز خدمات حوزه‌های علمیه نیز مشارکت می نماید.

۳۱۳/۸

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha