جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی

حوزه/ رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با اشاره به پیشگامی علما و روحانیون در احداث بیمارستان ها و مراکز درمانی، بر لزوم تبیین این خدمات و برکات تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری حوزه آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی طی سخنانی در اولین همایش تجلیل و تکریم از خیرین روحانیت در عرصه سلامت که در سالن همایش‌های شهرداری قم برگزار شد، با اشاره به اهمیت و جایگاه خاص سلامت و درمان در آموزه های دین مبین اسلام اظهار داشت: اسلام، دین جامع و کاملی است که به همه عرصه های انسانی از جمله حوزه بهداشت و سلامت توجه ویژه ای داشته و در روایتی از امیرالمومنین علی(ع) است که فرمودند از جمله بلاها احتیاج و نیاز است و اشد احتیاجات، مریضی بدن آدمی است به این معنا که رسیدگی به سلامت انسان از رسیدگی به فقر او واجب‌تر است و البته در روایات دیگری آمده که بدتر و سخت تر از مرض جسمی، مرض قلبی است.

وی همچنین با تاکید بر اهمیت رسیدگی به بیماران و دلداری به آن ها افزود: در برخی احادیث داریم فردی که به دیدار یک بیمار برود، خدای متعال ملکی را موکل می‌کند تا روز قیامت از او عیادت کند، بنابر این مشخص می شود کسی که درمانگاه و بیمارستان می‌سازد و یا فردی که اقدام به ایجاد مجمع خیرین می کند، چه حساب و پاداشی نزد پروردگار عالم دارد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به پیشگامی علما و روحانیون در احداث مراکز درمانی چه در قم و چه در دیگر شهرها گفت: علما و مراجع معظم تقلید همواره رسیدگی به فقرا و سلامت انسان‌ها را مورد عنایت داشته و در این راستا اقدامات ماندگاری کرده اند که برخی از آن ها را در این شهر مشاهده می کنیم.

وی بر لزوم تبیین این اقدامات خیر از سوی علما و دیگر شخصیت ها تاکید کرد و افزود: جامعه باید بداند که علما و بزرگان در کنار احداث ده ها و صدها مرکز علمی که حقیقتاً در دنیا، نمونه و ممتاز است، نسبت به رسیدگی به وضعیت بیماران و کاهش فقر و مشکلات مردمی، همواره دغدغه جدی داشته اند.

آیت الله فاضل لنکرانی خاطرنشان کرد: با این حال، دشمنان به دنبال جدایی علما از مردم هستند و در این راستا طرح های شومی دارند تا به خیال خود مردم از روحانیت بریده شوند اما واقعیت آن است که پیوند مردم و روحانیت بسیار عمیق و جدی است، اما در عین حال باید مراقب توطئه ها و برنامه های دشمن نیز بود.

 ۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha