پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
تصاویر/ انتخاب بسیج طلاب مدرسه علمیه خاتم الانبیاء(ص) بم به عنوان برترین پایگاه بسیج کرمان

حجت الاسلام بهرامی، رسالت امروز طلاب بسیجی را توجه به مقام علمی و معنوی دانست و گفت: تقوا، تهذیب نفس، تحصیل علم و مجاهدت در راه خدا نیز رسالت امروز طلاب و روحانیون بسیجی است.

حجت‌الاسلام علی بهرامی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و مجاهدت رزمندگان دوران دفاع مقدس به شاخصه‌های بسیج و رسالت طلاب و روحانیون بسیجی پرداخت و اظهار کرد: رهبر انقلاب درباره بسیج و بسیجی می‌فرماید هر فردی که قلب او برای اعتلای نظام اسلامی می‌تپد بسیجی است.

وی افزود: از شاخصه‌هایی که بسیجی باید داشته باشد این است که برای نظام از خود بگذرد و قدم اول آن این است که از نام، نشان و ارزش مادی‌های چشم‌پوشی کند و در همین باره رهبر انقلاب می‌فرماید «بسیجی یعنی علی(ع) که تمام وجود خود را وقف اسلام کرد» و حضرت امام(ره) نیز در این خصوص فرمودند «بسیج لشکر مخلص خدا است».

مسئول اسبق بسیج طلاب استان اصفهان ضمن یادآوری جملات حضرت امام(ره) در مورد بسیج و افتخار ایشان به بسیجی بودن گفت: دفتر تشکل بسیج را همه انبیاء و اولیاء الهی امضاء کرده‌اند و برای ما افتخار است که در چنین تشکلی ثبت‌نام کنیم.

وی اضافه کرد: از معیارهایی که باید یک فرد بسیجی داشته باشد از خود گذشتن و خود را برای خدمت به جامعه و نظام عرضه کردن است.

حجت‌الاسلام بهرامی رسالت امروز طلاب بسیجی را توجه به مقام علمی و معنوی دانست و افزود: تقوا، تهذیب نفس، تحصیل علم و مجاهدت در راه خدا نیز رسالت امروز طلاب و روحانیون بسیجی است.

وی خاطرنشان کرد: ممکن است زمانی مجاهدت‌ها در عرصه جبهه و خط مقدم باشد و زمانی در عرصه فرهنگی و یا در عرصه اقتصادی و اجتماعی باشد، اما امروز طلبه بسیجی باید در همه عرصه فعالیت داشته باشد و خود را ساخته تا بتواند جامعه خود را نیز بسازد.

این رزمنده تبلیغی- رزمی دوران دفاع مقدس از خود گذشتگی و رها کردن منیت ها و هواهای نفسانی را جزء خاطرات به‌یادماندنی رزمندگان و فرماندهان بسیجی در دوران دفاع مقدس عنوان کرد و ادامه داد: حضرت امام(ره) فرمودند «این من شیطان است»، در آن دوران منیت نداشتیم اما امروز متأسفانه همه دچار منیت هستند، لذا باید این منیت ها را زیر پا بگذاریم تا بتوانیم رشد و ترقی کنیم و به آن اهدافی که حاکمیت اسلامی دارد دست یابیم.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha