سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
یعقوبی

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: بسیج تنها متعلق به انقلاب اسلامی نبوده؛ بلکه در همه ادوار تاریخ حضور داشته و قرآن کریم سند مشروعیت و تاریخچه بسیج را ارائه می‌دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، عصر امروز در همایش شکوه اقتدار بسیجیان راز و جرگلان، با گرامیداشت هفته بسیج، اظهار کرد: بسیج و بسیجی عزیز و عزتمند بوده و در طول این چند دهه همواره منشأ خیروبرکت برای کشور، انقلاب و نظام اسلامی و امت اسلام بوده‌اند.

وی تصریح کرد: بسیج ریشه در قرآن دارد و همه انبیا و امامان نیروهای بسیجی داشتند؛ ازاین‌رو باید گفت طرح بسیج که امام خمینی (ره) بنیان‌گذار آن بود، برگرفته از اسلام ناب محمدی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه آیات قرآن کریم برای بسیجی ویژگی‌هایی را مطرح کرده است، اظهار کرد: بسیجیان پیامبران، دارای قوت قلب بوده و محکم و باصلابت در موضع اعتقادی و سیاسی قرار دارند.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: بر اساس آیات قرآن بسیجیان کسانی هستند که دارای اراده و عزم جدی بوده و هرگز دچار ضعف و سستی نمی‌شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: بسیجی روح و جسمش محکم بوده و تن به خاری و ذلت و سازش نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه بسیجی انقلابی کار می‌کند و سازش ندارد، افزود: بسیجی در وسط میدان جهاد بوده و تماشاگر نیست و علاوه بر این بسیجی منیت ندارد بلکه بندگی و عبودیت در سراسر زندگی‌اش نمود دارد.

امام جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خدمات بسیج در صدور آرمان‌های انقلاب، انقلاب اسلامی را فراتر از مرزها دانست و گفت: امروزه انقلاب اسلامی مرزها را درنوردیده و جغرافیای مقاومت تشکیل داده است.

وی افزود: حزب‌الله لبنان، حشد الشعبی عراق، انصار الله یمن و نیروهای مقاومت در بحرین و سوریه همگی جغرافیای مقاومت را تشکیل داده و در جهانید واحده شده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در پایان با بیان این‌که آمریکا برای نفع ایران قدم از قدم برنمی‌دارد بلکه به دنبال منفعت خود است، اظهار کرد: دولت‌مردان چشمشان به دروازه فرانسه و آمریکا نباشد؛ زیرا فرانسه حتی نمی‌تواند اوضاع کشور خود را سروسامان دهد تا مردمش علیه دولتمردانش اعتراض نکنند حال این کشور چگونه می‌تواند برای رفع مشکلات کشور ما قدمی بردارد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha