جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام محمد ملک زاده

حوزه/ عضو انجمن مطالعات سیاسی حوزه علمیه قم گفت: بی شک یکی از نمادهای بارز کارآمدی و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، شجره طیبه بسیج با عملکرد درخشان آن در طول چهل سال اخیر است.

حجت الاسلام و المسلمین محمد ملک زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به مطلب فوق ابراز داشت: بسیج دارای یک هویت انقلابی و برخاسته از توده‌های مختلف اجتماعی در نظام جمهوری اسلامی است.

وی افزود: بدون شک دستاوردهای چهل ساله جمهوری اسلامی و کسب اقتدار و پیروزی در برابر دسیسه‌های قدرتهای جهانی را باید مرهون فداکاری‌ها و از خودگذشتگی‌های این نهاد انقلابی در نظام اسلامی دانست.

وی گفت: گرچه دستور تشکیل بسیج پس از پیروزی انقلاب و تشکیل شورای انقلاب صادر شد اما در واقع باید نقش بسیج به معنای حرکت و حضور نیروهای مردمی تحت رهبری انقلاب را از قبل از پیروزی انقلاب مورد تاکید قرار داد، چه آن که در این نهضت مردمی همواره نقش مردم و بسیج مردمی بسیار چشمگیر بوده است.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی همچنین اظهار داشت: پس از انقلاب و تشکیل نهادهای قانونی نیز این حرکت، نه تنها دچار رکود نشد، بلکه همین حضور و مشارکت جمعی و مردمی، در مسیر اصلاحات و سازندگی جامعه اسلامی قدم نهاد و تحت رهبری و هدایت ولی امر در برابر توطئه‌ها و دسیسه‌های گوناگون دشمنان انقلاب ایستاد و وظیفه اولیه خود را حفاظت و حراست از دستاوردهای انقلابی دانست که خود مردم برای پیروزی آن قیام کردند.

وی ادامه داد: با گذشت چهار دهه از عمر با برکت انقلاب اسلامی و تامل در عملکرد این نهاد انقلابی، نقش بسیج را می‌توان در عرصه‌های گوناگون سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و دفاعی مورد تاکید قرار داد و البته مهم آن است که به درستی خدمات ماندگار بسیج را برای توده های مردم و به ویژه نسل جوان تشریح و تبیین کرد.

حجت الاسلام و المسلمین ملک زاده همچنین با اشاره به جان فشانی و ایثار و از خودگذشتگی بسیجیان در طول هشت سال دفاع مقدس در عملیات های مختلف گفت: امروز هم بسیج در عرصه جنگ نرم و نیز عرصه هایی چون خدمت رسانی به مردم و محرومان و عمران و سازندگی کشور، پیشگام است و به برکت روحیه بسیجی، شاهد به ثمرنشستن بسیاری از طرح ها و پروژه ها در کشور عزیزمان هستیم.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha